Właściciel auta przedstawia swój pomysł na modernizację tego modelu. Jako sprzedawca samochodów francuskiego producenta nie miał problemów z zakupem interesującej go wersji. Wybór padł na Mégane'a Coupé z silnikiem 1.9 dTi o mocy 98 KM, który już w serii wygląda atrakcyjnie. Kupił diesla, ponieważ daleka droga do pracy wymaga oszczędnego auta. Jako fan tuningu miał już wiele doświadczeń. Pierwsze kroki stawiał, modyfikując Hondę CRX, Fiata Uno, Lancię Y czy BMW E36, dlatego energicznie zabrał się do pracy. Na początek wyposażył silnik w dodatkowy moduł sterujący. Znacząco poprawiło to osiągi - moc wzrosła do 127 KM. Dodatkowo, aby zapewnić lepszy dopływ powietrza, zainstalowano stożkowy filtr powietrza Raid. Aby poprawić wygląd, rury powietrza doładowującego pochromowano. W komorze silnika błyszczy też wykończenie z aluminiowej blachy i rozpórka usztywniająca przednią część samochodu. Jest to konieczne ze względu na nisko umieszczone nadwozie i związaną z tym twardość zawieszenia. Z przodu drgania tłumią amortyzatory z regulowaną wysokością Power Tech (obniżają od 30 do 60 mm), z tyłu wszystko odbywa się za pomocą drążków skrętnych. Na tylnej osi znalazły się też sportowe amortyzatory. Pod poszerzonymi nadkolami obracają się koła Brock B2 9x16 cali z oponami Falken w rozmiarze 215/40. Z karoserii zniknęły zamki, napisy, boczne kierunkowskazy, antena i spryskiwacze. Przednia maska zachodzi na reflektory ksenonowe. Przedni zderzak w stylu Audi RS z dość obfitym grillem typu Racing powstał z połączenia trzech spoilerów z Audi. Tylny pochodzi z katalogu firmy SIK, a na klapie bagażnika króluje lotka Fun Company. Szlachetnego wyglądu autu nadaje lakier Alfa Romeo Azzurro Nuvola. We wnętrzu samochodu pasażerów chroni klatka Wiechers. Fotele Recaro zapewniają dobre trzymanie boczne. Siedzenia i reszta wnętrza, łącznie z podsufitką, obciągnięte są jasną skórą, co tworzy pełen smaku kontrast z niezliczoną ilością dodatków z aluminium.
Piękno czy agresja?
Oferta akcesoriów tuningowych do Renault Mégane'a Coupé jest dość bogata. Jednak jeśli chce się mieć oryginalne nadwozie i coś więcej niż tylko "niżej i szerzej", należy nastawić się na własne umiejętności.