Nazwę Plymouth zasugerował Chryslerowi jego ówczesny szef sprzedaży Josph P. Frazer. W sierpniu 1934 roku Plymouth wyprodukował swój milionowy samochód. Był to imponujący wynik jak na firmę, która powstała w 1928 roku i działała w latach kryzysu. W 1940 roku na rynek trafił model P10. Budowany był na dwóch podwoziach - zwykłym i przedłużonym DeLuxe. Na to nakładało się jeszcze siedem innych wersji - od coupé po station wagon i pikapa włącznie. Najpopularniejszy okazał się jednak prezentowany model P10 "Touring Sedan", który kosztował 805 dolarów i wyprodukowano go aż w ponad 173 tys. egzemplarzy. Samochód napędzany był dolnozaworowym, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3298 ccm i mocy 84 KM.
Plymouth P10 DeLuxe 1940 USA
Plymouth został powołany w 1928 roku przez Waltera P. Chryslera jako siostrzana firma sprzedająca odrobinę tańsze samochody niż sam Chrysler.
Auto Świat
Plymouth P10 DeLuxe 1940 USA