Droga rozwoju polegała na powolnym opanowywaniu coraz trudniejszych technologii. W 1961 roku pojawił się pierwszy motocykl Kii, rok później - mała, 3-kołowa ciężarówka. Następnym etapem (1973 r.) było skonstruowanie pierwszego w Korei silnika spalinowego. Wtedy uznano, że przyszła pora na samochód osobowy (model Brisa). Kia szczyci się także zbudowaniem pierwszego koreańskiego silnika wysokoprężnego. Założona taktyka przynosiła bardzo dobre rezultaty, ale tylko do 1997 r. (azjatycki kryzys finansowy), kiedy to Kia musiała połączyć się z Hyundaiem (ostatecznie w 2002 r. powstała Hyundai-Kia Automotive Group). Przez długi czas firma produkowała tanie modele niższych klas. Pod marką Kii można spotkać np. autko znane jako Ford Aspire/Festiva (model ten oparty był naMaździe 121, a z tą firmą Kia współpracowała "technicznie"). Przebojem okazał się również oparty na "121" model Pride sprzedawany przez wiele lat. Kompakty reprezentował model Sephia, natomiast klasę SUV - Sportage. W końcu lat 90. apetyt znacznie urósł, szybko zaczęło przybywać nowych modeli, również z wyższych klas. Na europejskim rynku Kia boryka się z tymi samymi problemami co inne wytwórnie koreańskie - z brakiem prestiżu osłabiającym pozycję np. Magentisa (fot. niżej). W tej chwili gama modeli reprezentuje niemal każdy segment rynku.