Współtworzył pierwsze modele czeskiej Tatry, opracował konstrukcyjne podstawy niezależnego zawieszenia ("łamana oś"), jego pomysłem było umieszczenie silnika pomiędzy osiami, wniósł ogromny wkład w opracowanie przeniesienia napędu na przednią oś. Przez wiele lat zajmował się lotnictwem, tworząc niezwykle udane samoloty (dwa jego modele były użytkowane przez lotnictwo polskie tuż po powstaniu II Rzeczypospolitej). Przyczynił się w ogromnym stopniu do sukcesu Charlesa Lindbergha (pierwszy lot transatlantycki), na jego badaniach i obliczeniach bazowała częściowo konstrukcja pierwszego udanego śmigłowca (1937). Jednak najbardziej znanym jego osiągnięciem było stworzenie w 1921 roku pierwszej prawdziwie aerodynamicznej konstrukcji lądowej - sławnego "Tropfenwagena" ("kroplosamochodu"). Auto zbudowane według jego idei, z centralnie umieszczonym silnikiem i gładkim podwoziem miało zaiste niezwykły kształt. W 1989 roku zostało zbadane w tunelu aerodynamicznym (w czasach Rumplera nikt nawet nie marzył o takich urządzeniach badawczych), a wynik zaszokował wszystkich: współczynnik oporu powietrza wyniósł 0,27! Dla porównania: wartość ta dla przeciętnego auta osobowego nawet w dzisiejszych czasach wciąż oscyluje wokół 0,30. Wszystkie prace karoseryjne do dziś opierają się na danych wyjściowych wyliczonych po raz pierwszy przez Rumplera.
Pokonać wszelki opór
Ten urodzony w Wiedniu poddany monarchii austro-węgierskiej jest jednym z najważniejszych - choć i najmniej znanych - pionierów motoryzacji. Wszechstronnie uzdolniony i obdarzony ogromną wyobraźnią techniczną, zaczynał jako inżynier mechanik.