Był to jednocześnie warunek dopuszczenia pojazdu do zawodów w LeMans. Chłodzony powietrzem 12-cylindrowy silnik oznaczony symbolem 912 zapewniał moc 500 KM. W związku z uniwersalnym wykorzystaniem podwozia 917 w wyścigach długodystansowych i ze startami w krótszych imprezach Porsche przygotowało dwa rodzaje nadwozi rozróżnianych symbolami K oraz L. Pierwsze z nich, krótkie, bardziej nadawało się na tory kręte i jednocześnie wolniejsze, podczas gdy z długim nadwoziem o niższym współczynniku oporu powietrza wiązano nadzieje zwycięstwa w LeMans. Do końca sezonu 1971 Porsche 917 zwyciężyło w 15 spośród 24 rozegranych w latach 1969-71 wyścigach serii Grand Prix. W sumie zbudowano 25 egzemplarzy modelu 917.
Porsche 917 K (1969-1971)
Porsche zaprojektowało 5-litrowy model 917 w roku 1969 po tym, gdy zmieniły się przepisy dotyczące samochodów startujących w wyścigach. Wymogiem homologacji dyktowanej przepisami FIA było wyprodukowanie serii przynajmniej 25 sztuk aut danego modelu w ciągu jednego roku.
Auto Świat
Porsche 917 K (1969-1971)