Dlatego każdy z producentów stara się mieć w ofercie przynajmniej jedną taką oponę. Zwłaszcza jeśli miejscem prób i testów są tory Formuły 1, można być pewnym, że niektóre elementy zostaną przeniesione do normalnej produkcji.Potenza S-03 Pole Position (S-03 PP) zastępuje w tym sezonie oponę S-02 PP i jako produkt flagowy Bridgestone w segmencie określanym jako Super Sport przeznaczona została do najmocniejszych, najszybszych aut z szerokim niskoprofilowym ogumieniem na bardzo duże felgi.Kierunkowa rzeźba bieżnika wykonana została w modnym w tej kategorii opon układzie: ciągłe żebro centralne oraz dwa rzędy rozszerzających się klocków w układzie V. Dodatkowo, by podkreślić charakter nowej opony, jej bok otrzymał nowy opis graficzny, podobny do opisu ogumienia używanego w Formule 1.Konstruktorzy nowej opony przyznają, że większość zastosowanych w niej rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych została przeniesiona z prac nad ogumieniem do bolidów Formuły 1.Jednym z najważniejszych jest rozwinięcie tzw. technologii UNI-T (Ultimate Tire Technology) zapoczątkowanej w 1996 roku. Obecna, trzecia już generacja, nazwana UNI-T AQ II stanowi połączenie wielu rozwiązań (budowy wewnętrznej, rzeźby bieżnika, ale także składu gumy), mających na celu zapewnienie oponie jak najlepszych parametrów w różnych warunkach drogowych (m.in. zachowania się na mokrej nawierzchni opony ze zużytym w 50 procentach bieżnikiem prawie tak samo jak nowej).Nowością jest także system HES (Hydro Evacuation Surface), który został podpatrzony przez amerykańską agencję NASA u rekina i odnosi się do budowy jego skóry, umożliwiającej swobodny przepływ opływającej go wody wzdłuż ciała bez powstawania jej zawirowań (zwłaszcza przy dużych prędkościach). Notabene technologia ta została już wykorzystana przy opracowaniu strojów dla pływaków podczas minionych igrzysk olimpijskich.Rozwiązanie to zastosowane w nowej oponie przypomina układ wzdłużnych linii umieszczonych na środkowym żebrze i na zakończeniach promieniście rozchodzących się klocków w układzie V.Jak zapewnia producent, oprócz lepszego odprowadzania wody rozwiązanie takie ma pomóc w zmniejszeniu ryzyka powstania aquaplaningu. W zachowaniu się ogumienia i jego eksploatacji ważne jest także równomierne ścieranie się bieżnika. O ile w testach przeprowadzonych przez Bridgestone różnice w wysokości rzeźby bieżnika (po przebiegu 5000 kilometrów) poprzedniego modelu S-02 PP dochodziły do 1 mm, o tyle w nowej S-03 PP wynoszą one już tylko 0,4 milimetra.Nowa opona dostępna będzie w 51 rozmiarach (w tym 9 wzmocnionych), od 205/55 R15 do 285/30 R20 z indeksami prędkości W (do 270 km/h) oraz Y (do 300 km/h).
Pozycja startowa
Aż trudno w to uwierzyć, ale największy przyrost sprzedaży nowych opon notowany jest w bardzo specyficznym, drogim, ale i trudnym rynku opon o najwyższych parametrach (High Performance i Ultra High Performance). Wyniki sprzedaży wskazują, że wzrastała ona w ciągu minionych pięciu lat o 20 procent rocznie, z 5,6 milionów sztuk w 1995 roku do 10,2 milionów w roku 1999.