Zamiast popularnych złączy ISO stosowane są charakterystyczne dla marki kostki połączeniowe. Podobnie jest ze złączami głośników. Bez specjalnych przejściówek trudno będzie zatem podłączyć markowe urządzenie zamiast stosowanego przez producenta auta. Kto zatem planuje poprawienie pokładowego nagłośnienia, powinien zapoznać się z ofertą specjalistycznych akcesoriów. Bardzo bogata kolekcja przyda się przy wymianie radioodtwarzacza. W zależności od modelu samochodu konieczna będzie nie tylko przejściówka do kabli połączeniowych, ale także i ramka, aby dopasować sprzęt do wnęki montażowej. W wielu autach (np. Fiat Bravo, Fiat Punto II generacji, Ford Focus, Peugeot 306) fabrycznie montowany sprzęt jest większy od standardowego i wyróżnia się kształtem dopasowanym do stylistyki deski rozdzielczej. Aby zatem nowo wbudowane radio można było prawidłowo osadzić, a także by nie raziły duże szpary między sprzętem a tablicą rozdzielczą, trzeba dobrać odpowiednią plastikową ramkę. Jej cena nie będzie wysoka, jakkolwiek jest ściśle uzależniona od modelu samochodu. Im bardziej oryginalne auto, tym mniejsza oferta i wyższa cena. Dużą ostrożność należy zachować przy podłączaniu radioodtwarzacza do fabrycznej instalacji. Nawet jeśli w samochodzie znajduje się seryjnie montowana, znormalizowana kostka ISO, warto upewnić się, czy nie jest konieczny dodatkowy adapter. Oddzielną kostkę zaleca się do samochodów z multipleksową instalacją elektryczną, aby nie zakłócić pracy pokładowego komputera lub urządzeń elektrycznych. Adapter zalecany jest także do wybranych aut koncernu Volkswagena. Jeśli z niego zrezygnujemy, możemy mieć problemy z prawidłowym funkcjonowaniem sprzętu. Szczególną uwagę warto zachować podczas wymiany głośników. Aby utrudnić wbudowanie lepszego sprzętu, producenci aut stosują niekonwencjonalnie ukształtowane fragmenty drzwi (np. Seat Ibiza i Cordoba poprzedniej generacji po face liftingu). Wówczas aby dopasować głośnik, trzeba dodatkowo zamontować specjalny pierścień z plastiku. Niestety ich jakość niekiedy pozostawia wiele do życzenia. W Polsce wciąż dostępne są źle ukształtowane ramki do wymiany głośników w samochodach Opla. Przed zakupem warto zatem sprawdzić, czy oferowane złącze lub plastikowa ramka są należytej jakości i czy pasują do naszego samochodu.
Radio to nie wszystko!
Wymiana fabrycznego nagłośnienia jest coraz trudniejsza. Producenci samochodów mimo obowiązujących powszechnie standardów forsują własne rozwiązania, co utrudnia podłączenie markowego sprzętu.