Auta tej firmy odniosły wiele zwycięstw. Często budowano pojedyncze egzemplarze z myślą o konkretnych zawodach lub seryjne pojazdy "ubierano" w specjalne nadwozia, wzmacniając oczywiście przy okazji konstrukcję i "rasując" silnik.Jednym z takich pojazdów był model 40 CV, który jako typ MC w karoserii Weymana w 1925 roku brał udział w rajdzie Monte Carlo. W tym samym roku 40 CV typ NM z karoserią torpedo pobił rekord świata w 24 godzinnym wyścigu w Montlhey. Na ten sam wyścig w 1926 roku zbudowano prezentowany egzemplarz 40 CV NM z karoserią aerodynamiczną. Samochód prowadzony na zmianę przez kierowców Gartfielda, Guillona i Plessiera po raz kolejny pobił rekord świata, pokonując dystans 4167,78 km ze średnią prędkością 173,649 km/h.Auto wyposażone w 3-biegową, mechaniczną przekładnię napędzane było 6-cylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 9112 ccm i mocy 200 KM, który umożliwiał rozwinięcie maks. prędkości 215 km/h.
Renault 40 CV Berlinette
Wyścigi i rajdy samochodowe były i są najlepszem sposobem na sprawdzenie nowych rozwiązań konstrukcyjnych i przetestowanie nowych modeli, a odnoszone sukcesy stanowią doskonałą reklamę dla firm. Doskonale rozumieli to bracia Renault.
Auto Świat
Renault 40 CV Berlinette