Jednak producent wystawiał w rajdowych mistrzostwach świata model WRC, który niestety nie odnosił zbyt wielkich sukcesów. Profesjonalną modernizacją aut z grupy VW zajmuje się niemiecki tuner MTM - Motoren Technik Mayer (przedstawicielem w Polsce jest firma Ecusoft). W jego ofercie znajdziemy kompleksowe rozwiązania, które w znaczący sposób zmieniają oblicze modyfikowanego auta. Przykładem jest Octavia, która osiągami i wyglądem przysparza wiele radości. Model otrzymał oznaczenie WSC i oferuje dużo więcej niż tylko potężne, 18-calowe, czarne koła. Modelem bazowym była sportowa wersja Octavii - RS w kolorze srebrnym, która już w serii ma pod maską 180-konny, turbodoładowany silnik 1.8. W tuningowanym samochodzie dokonano zmian typowych dla jednostek napędowych z turbo. Powietrze doładowujące wtłaczane jest pod większym ciśnieniem do komór spalania dzięki modyfikacji elektroniki sterującej pracą motoru. Zatroszczono się także o to, aby w żyłach zespołu napędowego popłynęła większa dawka benzyny. Rezultat to 215 KM przy 6200 obr./min i znaczący wzrost momentu obrotowego - do 348 Nm przy 3300 obr./min (w serii 235 Nm przy 1950 obr./min)! To wystarcza, aby zadziwić niejednego użytkownika ruchu drogowego, ale i nie tylko. Po wciśnięciu pedału gazu auto wystrzeliwuje do przodu, by już po 6,9 s osiągnąć prędkość 100 km/h (seryjny RS podczas testu osiągnął taką prędkość w 8,0 s). Również jeżeli chodzi o prędkość maksymalną, model WSC ma dużo do zaprezentowania - może poruszać się nawet 243 km/h - o 8 km/h więcej niż w seryjnej Octavii RS. Jak zachowuje się auto na torze? Bez problemów pokonuje zakręty z dużą szybkością, poruszając się płynnie, jakby jechało po szynach. Istotny wpływ mają na to utwardzone amortyzatory Koni oraz krótsze sprężyny. Samochód nie sprawia żadnych problemów i jest w pełni przewidywalny, a precyzyjny układ kierowniczy to wręcz zegarmistrzowska robota. Przy dodawaniu gazu pojawia się podsterowność, którą właściwie można przewidzieć w samochodzie z przednim napędem. Na kawałku prostej po wciśnięcu pedału gazu odczuwa się zadziwiający ciąg silnika, a napędzane koła łatwo tracą przyczepność. Po modyfikacjach nie jest to już marudna "limuzyna". Skoda MTM ostatecznie okazuje się niemalże autem wyścigowym, a 215 KM i wysoki moment obrotowy świetnie się do tego nadają.
Rodzinna Skoda na torze
Skoda Octavia to właściwie "grzeczny" samochód rodzinny. Wygląd zewnętrzny nie zdradza sportowego charakteru.
Auto Świat
Rodzinna Skoda na torze