Ze stereotypami walczą sedany przerobione przez firmy tuningowe - prezentujemy bardzo agresywne wcielenie BMW 760i w wykonaniu Hamanna i Mercedesa S 600 "poprawionego" przez Brabusa. Zaczniemy od Brabusa. Seryjny silnik ma 500 KM osiągane z silnika o poj. 5,5 l wyposażonego w dwie turbosprężarki. Wyrób Brabusa ma zbliżoną budowę, ale został kompletnie przebudowany, otrzymał kuty wał korbowy, precyzyjnie wyważone tłoki o większej średnicy, zmienione wałki rozrządu i układ wydechowy. Przeprogramowano też chip sterujący pracą silnika. Efektem zmian jest wzrost mocy o 140 KM i momentu obrotowego o ponad 200 Nm! Auto 100 km/h osiąga 0,5 s szybciej niż seryjne. Zrezygnowano z ogranicznika prędkości i potężna limuzyna poruszać się może nawet 320 km/h. Poprawione osiągi nie mogły pozostać bez zmian w podwoziu - system ABC (Activ Body Control pilnujący wychyleń na zakręcie) dostał nowy sterownik. Zawieszenie obniżono o 20 mm bez wyraźnych strat na komforcie. Całkowicie przebudowano hamulce. Przednie mają 12-tłoczkowe (!) zaciski i perforowane tarcze, tylne zaciski są 6-tłoczkowe. Zamówić można też zestaw aerodynamiczny - przedni zderzak ze spoilerem otrzymał cztery dodatkowe reflektory, oświetlane są progi boczne. Dopełnienie stanowią modyfikacje wnętrza - wykończenie skórą i alcantarą, zestawy multimedialne, np. 7-calowe wyświetlacze LCD w zagłówkach przednich. Nieco inną drogą poszło BMW. Seryjny silnik jest wolno ssący i taki pozostał. Istotnie zwiększono za to pojemność - o ponad litr. Nie obeszło się bez zmiany wału korbowego, rozwiercenia cylindrów i zamontowania sportowych wałków rozrządu. Tuning objął układ dolotowy i wydechowy oraz jednostkę sterującą silnikiem. Również BMW 100 km/h osiąga 0,5 s szybciej niż seryjne auto, prędkość maksymalną ustalono na 311 km/h. Hamann proponuje "obucie" auta w 22-calowe (!) koła. Można oczywiście zamontować wyczynowe hamulce i obniżyć zawieszenie (z przodu o 40 mm, z tyłu o 20). Ofertę uzupełniają spoilery przedni i tylny oraz modyfikacje wnętrza.
Rozrywkowe limuzyny
Oszałamiające osiągi i imponujące moce kojarzą się zazwyczaj z autami typu coupé. Topowe wersje eleganckich limuzyn mają co prawda nawet 500 KM, ale "nastrojone" są raczej komfortowo.