Nowe Porsche 911 dzięki większemu silnikowi 3,8 litra oferuje większy potencjał do modyfikacji, który zdecydowała się wykorzystać firma Ruf. Wolnossący silnik otrzymał zmienione głowice cylindrów ze stopniem sprężania podwyższonym do 12:1 i układem smarowania z suchą miską olejową, który zapewnia dopływ oleju także przy ekstremalnym obciążeniu. Włącznie z takimi modyfikacjami, jak zmiana kształtu wałków rozrządu i przeprogramowanie jednostki sterującej, udało się uzyskać 445 KM (327 kW) przy 7600 obr./min, czyli o 90 KM (66 kW) więcej w stosunku do wersji seryjnej. Dzięki tym zmianom auto przyśpiesza do 100 km/h w 4,2 sekundy, a do 200 km/h w 13,5 sekundy (o 3 s szybciej). Prędkość maksymalna wzrosła do 315 km/h. Najcenniejszym osiągnięciem są jednak spontaniczne i bezpośrednie reakcje silnika na najmniejsze zmiany położenia pedału gazu.
Zawieszenie otrzymało regulowane amortyzatory gazowe Bilstein ze sportowymi sprężynami. Sześciostopniowa skrzynia biegów otrzymała skrócone drogi przełożenia i dyferencjał o zwiększonym tarciu. RGT oferowany jest wyłącznie z napędem na tylną oś. Żeby zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów do wnętrza wbudowano ramę ochronną z poprzeczką, którą można demontować, by umożliwić korzystanie z tylnych siedzeń.