Kierowcy mają jednak możliwość wyboru, olej napędowy pochodzenia roślinnego sprzedawany jest z oddzielnych dystrybutorów.Dzięki korzystniejszemu opodatkowaniu Biodiesel kosztuje mniej niż zwykły olej napędowy. Okazuje się jednak, że stosowanie takiego paliwa może być ryzykowne. Do Biodiesla z rezerwą podchodzą nawet producenci, którzy do niedawna dopuszczalistosowanie go. Najnowsze modele koncernu Volkswagena, takie jak VW Touran i Audi A3, nie mogą być zasilane tym paliwem. Oficjalnie producent tłumaczy tę decyzję brakiem europejskiej normy prawnej precyzującej kryteria jakościowe paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Prawdopodobnie jest to również reakcja na problemy techniczne występujące w dieslach najnowszej generacji. Do tej pory koncern udzielał gwarancji na auta zasilane Biodieslem na własne ryzyko. Firma Bosch, dostawca układów zasilania, dopuszcza bowiem jedynie nieznaczne domieszki biokomponentów. Zastrzeżenia producentów budzi fakt, że w przeciwieństwie do konwencjonalnego paliwa Biodiesel może niszczyć uszczelki, przewody paliwowe oraz powodować korozję układu paliwowego.
Ryzykowne biopaliwa?
Nie tylko w Polsce trwa dyskusja na temat zasadności stosowania biopaliw. W Niemczech można tankować biopaliwo (dieslowskie) od kilku lat.