Były to małe pojazdy z 2-cylindrowymi, widlastymi silnikami o pojemności 1100 ccm. Ze względu na mały rozstaw kół zrezygnowano w nich z mechanizmu różnicowego. W roku 1923 wprowadzono nowy 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1087 ccm z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i iskrownikowym (magneto) zapłonem. Samochody z nowym silnikiem rozwijały prędkość 110 km/h. Na zamówienie montowano dodatkową sprężarkę.W latach 20. Salmson kojarzony był głównie z małymi prostymi i bardzo twardymi samochodami sportowymi. Pod koniec lat 30. wprowadzono na rynek nowoczesne, turystyczne modele S4. Auta te konstruowano w kilku wersjach nadwozia. Między innymi kabriolet, roadster, coupé, fałszywy kabriolet czy berlina. Wyposażane były w chłodzony cieczą, 4-cylindrowy silnik rzędowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. 47-konnna jednostka napędowa 2.0 rozpędzała auto do 115 km/h. Firma przetrwała do 1957 roku.
Salmson S4 1936 rok Francja
Firma powstała w 1912 roku. 7 lat później rozpoczęto w niej produkcję samochodów na licencji angielskiej firmy GN.
Auto Świat
Salmson S4 1936 rok Francja