• W przypadku typowych aut profesjonalny serwis nie powinien mieć najmniejszych problemów ze zdobyciem części.
  • Warsztaty i mechanicy mają w hurtowniach motoryzacyjnych duże zniżki – zamiast kupować części samemu, spróbuj wynegocjować lepszą cenę
  • Sam dostarczasz części do naprawy? Zapomnij o gwarancji!

Dawno temu takie zachowanie było wręcz normą – mechanicy nie mieli czasu szukać i kupować części, zarabiali tylko na ich wymianie i innych pracach wykonywanych przy aucie. Od lat jest jednak zupełnie inaczej – to dla warsztatu żadna wygoda czy ułatwienie, jeśli klient przywiezie własne części! Pozyskanie części to dla warsztatów, które nie działają na całkowitym odludziu, żaden problem.

W większych miastach duże hurtownie nawet kilka razy dziennie dostarczają towar. Jeśli się okaże, że zamówiona część jednak nie była potrzebna albo że została dostarczona nieodpowiednia, to – o ile właściwa część jest na stanie w hurtowni – wystarczy kilka godzin, żeby poprawić błąd. A z dobieraniem części do nowych aut nie jest wcale łatwo, nawet jeśli macie do dyspozycji profesjonalne katalogi i bazy danych. Ten sam model, w zależności od np. dokładnej daty produkcji, numeru nadwozia, rynku, na który został przygotowany, czy detali wyposażenia, może potrzebować innych części.

Sam kupujesz części? To może wydłużyć naprawę!

Jeśli to klient załatwia części, to pomyłka oznacza z reguły dłuższy przestój dla warsztatu – klient musi część odebrać, załatwić nową. A w warsztacie czas to pieniądz! Nie to jest jednak najgorsze! Decydując się na samodzielny zakup części, w praktyce tracicie gwarancję na wykonaną usługę – jeśli coś pójdzie nie tak, mechanik zwali winę na wadliwe podzespoły.

Warto też wiedzieć, że kupując części samodzielnie w hurtowniach, raczej nie zapłacicie taniej niż mechanik, z kolei podejrzane okazje z aukcji internetowych często okazują się podróbkami lub częściami niewiadomego pochodzenia. Oczywiście, zwykle jest tak, że warsztat pozyskuje części z dużym rabatem od wyjściowej ceny detalicznej, ale na fakturze są one wyszczególnione w cenach wyższych lub takich samych jak w hurtowni – taki rachunek klienci przyjmują z reguły łatwiej i bez targowania od rachunku z wyszczególnionym wysokim kosztem robocizny. Nasza rada: warto sprawdzić i porównać ceny części proponowane przez mechanika i te, które jako „klient z ulicy” możecie uzyskać w hurtowniach. Jeśli u mechanika części kosztują tyle samo lub wręcz więcej niż w hurtowni, to warto ponegocjować – jest przestrzeń na rabat!

W ASO też możesz wybrać tańsze części

A co, jeśli serwisujemy auto w ASO, w którym poza wysokimi cenami robocizny trzeba się też liczyć z drogimi częściami i materiałami eksploatacyjnymi?

Również w ASO możecie poprosić o zastosowanie zamienników o wysokiej jakości! Warto też sprawdzić, czy np. obok części o jakości „pierwszomontażowej” serwis nie oferuje też tańszych linii produktów przeznaczonych do starszych aut.

Ładowanie formularza...