zbudowano w firmie pierwszy samochód. Pod koniec lat 20. Singer notowany był na 3 miejscu pod względem sprzedaży aut w Anglii, ale w 1937 r. musiano przeprowadzić reorganizację firmy, aby utrzymać się na rynku. Powodem kryzysu była produkcja zbyt wielu modeli samochodów. W ciągu 10 lat wypuszczono na rynek aż 24 nowości. Drugi kryzys Singera nastapił w 1955 r. Wtedy też firmę nabyli specjalizujący się w działalności przejmowania zakładów motoryzacyjnych bracia Rootes. Wreszcie, w 1970 r. całość przejął Chrysler.Produkcję modelu Nine Roadster rozpoczęto w 1939 r. Tak naprawdę nie był to sportowy roadster, ale całkowicie turystyczny, czteromiejscowy samochód. Napędzany silnikiem Bantama, często nazywany był Singer Bantam Roadster. Czterocylindrowa, górnozaworowa jednostka napędowa miała 1047 ccm pojemności. Dzięki małym zmianom konstrukcyjnym i zastosowaniu gaźnika SU osiągała moc 36 KM. Pozwalało to rozwijać prędkość 105 km/h. W 1947 r. auto to kosztowało 512 funtów.
Singer Nine Roadster 1947 Anglia
Singer, tak jak większość przedsiębiorstw motoryzacyjnych, zaczynał działalność od produkcji rowerów. W 1905 r.
Auto Świat
Singer Nine Roadster 1947 Anglia