Niejednokrotnie kierowcy narzekają na uciążliwość jazdy po mieście. Liczne skrzyżowania, w tym także z ruchem kierowanym, ronda oraz mnogość pojazdów powodują, że korki stały się normalnością. Ale kierujący zapominają, że zatory tworzą oni sami.
Długi sznur samochodów na skrajnym lewym pasie to efekt bezmyślności wielu prowadzących. Mimo że na rondzie są trzy pasy, a z dwóch można pojechać ze skrzyżowania na wprost, to kierujący często ustawiają się wyłącznie na jednym pasie. Najczęstsza przyczyna? Kilkadziesiąt metrów za rondem jeden z pasów się kończy. W takiej sytuacji część kierowców wybiera dłuższe oczekiwanie w korku (złorzecząc przy tym pod nosem), pozostali natomiast czekają, bo uważają, że nie wolno korzystać z innego pasa. Nic bardziej mylnego.
W takim przypadku najrozsądniejsze rozwiązanie to zjechanie z ronda i zmiana pasa za skrzyżowaniem. Bardzo dobrym wyjściem jest wjeżdżanie „na suwak”. Żaden z pasów nie będzie wtedy zablokowany, ruch odbywa się płynnie, a ponadto zmniejsza się frustracja kierowców, którzy dążąc do zmniejszenia korków, wjechali na kończący się pas. Jest też kolejna grupa kierujących, którzy jadą niemal „na ślepo” za poprzedzającym pojazdem. Co więcej, nie zwracają uwagi na to, że obok także wyznaczono pas, który niestety pozostaje niewykorzystany. Automatycznie pozostałe osoby skręcające w lewo nie mogą wjechać i wydłuża się czas potrzebny na przejechanie przez skrzyżowanie wszystkich oczekujących w kolejce samochodów.
Niebezpieczne sytuacje wynikają także z tego, że niektórzy kierowcy nie zwracają uwagi na wyznaczone pasy. Zmieniają je niespodziewanie i zajeżdżają innym drogę.
Częsty widok to również nierównomierne wykorzystywanie pasów przed skrzyżowaniami ze światłami. Przykład: na środkowym stoi sznur aut, a na dwóch skrajnych po kilka pojazdów, bo jeden pas się kończy za skrzyżowaniem, a na drugim znajduje się autobus. Niestety, mało który kierowca zauważy, że szybciej przejedzie przez krzyżówkę za autobusem, niż gdy jest 15. w kolejce pojazdów na środkowym pasie. Te proste rozwiązania wymagają przewidywania, a z tym wielu kierowców ma problemy.
Galeria zdjęć
1/2 Skręt na rondzie: Proste usprawnienia
1/2
Żródło: Auto Świat
Skręt na rondzie: Proste usprawnienia
2/2 Skręt na rondzie: Proste usprawnienia
2/2
Żródło: Auto Świat
Skręt na rondzie: Proste usprawnienia
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.