Jedyne zastrzeżenia, jakie wzbudzała u użytkowników, to stosunkowo wysoki poziom emitowanego hałasu, spowodowany specyficzną budową bieżnika. Wprowadzany właśnie do sprzedaży i mający docelowo ją zastąpić nowy zimowy Kormoran Snowpro nie uniknie zatem z nią porównań. Co zmieniono?Precyzyjnie można by odpowiedzieć, że prawie wszystko. Pozostał sprawdzony układ bieżnika zgodnego z kierunkiem jazdy pojazdu (opona kierunkowa). Pozwala to na zapewnienie lepszych parametrów trakcyjnych opony w trudnych warunkach.To, co od razu rzuca się w oczy, to bardziej nowoczesna, sportowa rzeźba bieżnika. Klocki barkowe zostały zaokrąglone, co wyraźnie poprawiło wygląd samej opony w porównaniu z "kanciastym" wizualnie Winterem.W stosunku do modelu Winter znacznie zwiększono liczbę nacięć (lamel) odpowiedzialnych za ruszanie i prowadzenie na mokrej, oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni. Lamele te także pozwoliły jeszcze skuteczniej odprowadzać spod czoła opony wodę, śnieg i błoto pośniegowe. Dzięki połączeniu dużej ilości lamel, szerokich rowków poprzecznych i wzdłużnych, a także specjalnej mieszanki gumowej opony Kormoran Snowpro odznaczają się wysoką skutecznością hamowania zarówno na drogach pokrytych śniegiem, jak i na nawierzchniach oblodzonych. Opony o szerokości do 145 mm mają trzy rowki obwodowe, opony powyżej tej wielkości - pięć.Doskonałą przyczepność na mokrych i śliskich nawierzchniach ma teraz zapewnić znacznie powiększona i eliptyczna powierzchnia styku opony z nawierzchnią. SamooczyszczanieUkład bieżnika Snowpro zaprojektowano tak, by miał zdolność do samooczyszczania się. Elastyczna mieszanka gumy oraz masywne klocki zewnętrzne sprawiają, że śnieg dostający się w zagłębienia bieżnika jest rozdrabniany, a następnie dzięki ruchowi obrotowemu kół usuwany na zewnątrz. Poradzono sobie także ze zgłaszanym w przypadku modelu Kormoran Winter problemem dużej emisji hałasu. Zastosowanie różnych rozmiarów klocków i przesunięcie ich względem siebie sprawiło, że nowa opona stała się cichsza, zapewniając zarazem stabilną jazdę w trudnych warunkach zimowych. Generalnie wszystkie zmiany doprowadziły do poprawienia parametrów nowej opony o około 6 proc. Kormoran Snowpro jest obecnie oferowany w 15 rozmiarach (patrz: tabelka obok) z indeksami prędkości Q (do 160 km/h) i T (do 190 km/h). Jego ceny są o kilka złotych wyższe niż modelu Kormoran Winter. Inne rozmiary będą sukcesywnie wprowadzane w przyszłym sezonie.
Śnieżny Kormoran
Prawdziwym przełomem na krajowym rynku oponiarskim było wprowadzenie w 1995 roku pierwszej polskiej opony zimowej Kormoran Winter S100. Przez kilka lat zyskała ona wierne grono zwolenników i opinię niezawodnej w najcięższych nawet warunkach.