Zanim napiszemy, czy warto montować sportowe sprężyny, postaramy się odpowiedzieć na pytanie, co dzięki nim uzyskamy. Jedną z największych zalet montażu takich sprężyn zawieszenia jest obniżenie środka ciężkości auta. Dzięki temu w prosty i stosunkowo tani sposób poprawimyzachowanie auta podczas pokonywania zakrętów czy gwałtownych manewrów. Niestety, nie ma nic za darmo, samochód z tak przebudowanym zawieszeniem staje się mniej komfortowy.

Sportowe zawieszenie - Czyli lepsze wrogiem dobrego Foto: Auto Świat
Sportowe zawieszenie - Czyli lepsze wrogiem dobrego

Postanowiliśmy zatem sprawdzić, czy takie sprężyny da się zamontować do typowego kombiaka i czy po takich modyfikacjach autem nadal będzie się w miarę komfortowo podróżować. Wybór nie był trudny, bowiem w Toyocie Corolli po ponad 200 tys. km fabryczne sprężyny już dawno straciły swoją pierwotną sprężystość. W przypadku tego modelu podjęcie decyzji o montażu sportowych sprężyn było proste, gdyż okazało się, że komplet oryginałów Toyoty to wydatek 1400 zł, a kupno tańszych zamienników do kombi graniczy z cudem.