budowano niczym niewyróżniające się samochody klasy średniej. Zapotrzebowanie rynku na auta małe zaspokojono dopiero w 1928 roku, konstruując model Nine. Prawdziwy sposób na poprawienie wizerunku firmy znalazł John Black, który postanowił produkować w latach 30. pojazdy trwałe, niezawodne, wygodne i tanie. Rozszerzył jednocześnie ofertę pojazdów dużych i luksusowych. W 1931 roku model Nine został wyposażony w 4-biegową przekładnię, zapłon bateryjny z cewką i aparatem zapłonowym, zwiększony rozstaw osi o 1 lub 1,5 cala, a zbiornik paliwa umieszczono z tyłu. Koła zamieniono z tzw. artyleryjskich na szprychowe.W ten sposób powstał model nazywany Big Nine. Budowano go do 1933 roku w 7 wersjach nadwozia. Prezentowany egzemplarz Specjal Tourer napędzany był silnikiem 4-cylindrowym, o poj. 1287 ccm. W 1945 roku Standard łączy się z Triumphem, a 1961 zostaje wchłonięty przez Leylanda. W 1963 roku przestaje istnieć.
Standard Big Nine 1931 rok Anglia
Firma powstała w 1903 roku. W latach 20.
Auto Świat
Standard Big Nine 1931 rok Anglia