O wielkości tego wynalazcy świadczą dwa elementy jego bogatego w wydarzenia i inwencję życia: zaprojektował i skonstruował pierwszy na świecie bezpieczny hełm połączony z maską gazową, wykorzystywany początkowo przez straż pożarną, a potem powszechnie przez służby zabezpieczenia chemicznego, i wymyślił pierwszy skuteczny i opatentowany na całym świecie system kierowania ruchem na skrzyżowaniach. Inne jego inżynierskie pomysły niezwiązane z motoryzacją to urządzenie w maszynie do szycia służące do szycia zygzakiem i obrębiania oraz tzw. elektryczny grzebień do układania włosów oraz nadawania im pożądanego kształtu, a także zestaw do nakładania farby na włosy. Jednak to dwa pierwsze wynalazki sprawiły, że wszedł do panteonu najważniejszych ludzi w historii motoryzacji - dzięki niemu płonące tunele przestały być automatycznie grobami także śpieszących na pomoc strażaków, a chaos na skrzyżowaniach wielkich miast został opanowany. System kierowania ruchem Morgana składał się z unoszonych i opuszczanych ramion (jak w semaforze) w kolorach czerwonym i zielonym z odpowiednimi napisami "Stop" i "Go". Choć pierwsza sygnalizacja skrzyżowaniowa powstała już w roku 1868 w Anglii, to właśnie konstrukcja Morgana podbiła świat - jako niezawodna i perfekcyjnie zrozumiała. Późniejsze zmiany ograniczyły się tylko do umieszczenia do kilku punktów na każdym skrzyżowaniu, ale ruchome ramiona nadal spotyka się w niektórych punktach globu.
Stój! Uwaga! Ruszaj!
Morgan był Murzynem, co w USA nie stanowiło dobrego punktu wyjścia do stania się biznesmenem i konstruktorem. A jednak Morgan miał niesłychaną siłę przebicia.