Logo

Studebaker Land Cruiser 1934 USA

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Twierdzi się, choć rzecz to nie dowiedziona, że model ten powstał w wyniku tak zwanego przewrotu pałacowego w firmie. Nowy zarząd chciał zmienić konserwatywny wizerunek Studebakera i wypuścić na rynek awangardo-wy samochód. Land Cruiser na pewno był nieśmiałą próbą zareagowania na aerodynamiczny model konkurencyjnego Chryslera - Airflow oraz podobnych konstrukcji pochodzących z fabryki i biura konstrukcyjnego La Salle. Prezentowany Studebaker napędzany był ośmiocylindrowym, rzędowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 4104 ccm i mocy 107 KM. Kariery wielkiej nie zrobił, o czym świadczy choćby fakt, że dziś bardzo niewiele wiadomo o tym aucie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu