Twierdzi się, choć rzecz to nie dowiedziona, że model ten powstał w wyniku tak zwanego przewrotu pałacowego w firmie. Nowy zarząd chciał zmienić konserwatywny wizerunek Studebakera i wypuścić na rynek awangardo-wy samochód. Land Cruiser na pewno był nieśmiałą próbą zareagowania na aerodynamiczny model konkurencyjnego Chryslera - Airflow oraz podobnych konstrukcji pochodzących z fabryki i biura konstrukcyjnego La Salle. Prezentowany Studebaker napędzany był ośmiocylindrowym, rzędowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 4104 ccm i mocy 107 KM. Kariery wielkiej nie zrobił, o czym świadczy choćby fakt, że dziś bardzo niewiele wiadomo o tym aucie.
Studebaker Land Cruiser 1934 USA
W 1934 roku w szeregi tradycyjnych modeli produkowanych przez firmę Studebaker wkradł się ten niezwykły samochód. Była to pierwsza w świecie próba nadania aerodynamicznego kształtu tylnej części pojazdu.