Pozostały jeszcze regiony m.in. Zabrza, Białegostoku, Bydgoszczy i Krakowa (kalendarz w internecie, na stronie www.auto-swiat.pl). Z możliwości przetestowania aut Mitsubishi skorzystało już blisko 1000 osób. Bohaterami spotkań są auta ze znaczkiem trzech diamentów - Pajero (w wersji wysokoprężnej oraz benzynowej), L200 i Outlander. Na niektórych imprezach pojawia się też najmniej znane Pajero Sport, które w tym roku powinno znaleźć się w ofercie. W terenie dotychczasowe umiejętności często okazują się niewystarczające, dlatego w ujeżdżaniu maszyn pomagają instruktorzy obeznani z off-roadem. Ich rolą jest głównie podpowiadanie, jaka trasa będzie najlepsza, oraz wskazywanie sposobu pokonywania poszczególnych przeszkód. Wiele osób bardziej niż z możliwości przejażdżki rasowym autem cieszyło się właśnie z profesjonalnego instruktażu. Rola "nauczycieli" była tym większa, że każde z aut ma zupełnie inny układ napędowy. Najprostszy jest oczywiście Outlander. To pojazd przeznaczony do spokojnego przemieszczania się po leśnych drogach lub żwawej jazdy miejskiej. Kierowca obsługuje tylko drążek manualnej skrzyni, nie ma tu dodatkowych dźwigni. Napęd rozdzielany jest stale na obie osie za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego. Pajero i L200 mają wytyczoną zdecydowanie trudniejszą trasę ("obuto" je w profesjonalne opony). Nie brak tutaj dużych połaci piasku, często zmagać się trzeba z błotem lub stromymi podjazdami. Tor pozwala lepiej docenić walory modeli. Układ napędowy Pajero umożliwia jazdę z załączonym tylko tylnym napędem. W trudniejszych warunkach drogowychmożna "dopiąć" przedni napęd, zaś w terenie wspomóc się blokadą centralnego mechanizmu różnicowego oraz reduktorem. Sprowadzone do Polski auta mają automatyczne skrzynie. Zupełnie inaczej skonstruowano napęd w pikapie L200. To prawdziwie terenowe auto ma napęd przedniej osi dołączany "na sztywno" (bez mechanizmu różnicowego), co ogranicza możliwość jazdy po suchym asfalcie, ale też znacząco poprawia terenową trakcję. W układzie napędowym zamontowano skrzynię manualną, dodatkowo przewidziano blokadę tylnego mechanizmu różncowego.Przypomnimy prawidłowe odpowiedzi na dotychczas zadane pytania: 1. Pajero pierwszej generacji pojawiło się na rynku w 1982 r. (odp. a). 2. Polskie przedstawicielstwo Mitsubishi ma w ofercie 5 aut z napędem wszystkich kół (c). 3. W Pajero trzeciej generacji w porównaniu z poprzednikiem wprowadzono niezależne zawieszenie tylnej osi (b). 4. Pajero 10 razy wygrało klasyfikację generalną Rajdu Dakar (c). 5. Spośród wymienionych modeli Mitsubishi (Pajero, Outlander, L200) dostępnych w Polsce silnik ze zmiennymi fazami rozrządu ma Outlander (b).
Szkoła Mitsubishi
Karawana z terenowymi Mitsubishi odwiedziła już kilka miast. Byliśmy w Warszawie, pod Lublinem, w okolicy Katowic, Łodzi oraz Olsztyna.