W 1919 roku Talbot wykupił mieszczącą się we Francji choć należącą od 1904 roku do Anglików firmę Darracq oraz Sunbeam. W ten sposób w 1920 roku powstała kombinacja tych firm pod nazwą STD. W latach 20. STD odniosło wiele sukcesów na torach wyścigowych i w rajdach. W 1935 roku szefem STD został pracujący jeszcze w Darracq Antonio Lago. W tym czasie powstają "auta dla bogatych Anglików", luksusowe, dobrze wyposażone, a przy tym bardzo szybkie. Samochody STD w Anglii sprzedawano do roku 1939 pod nazwą Darracq lub Talbot-Darracq, a we Francji jako Talboty. Po wojnie firma nadal produkowała luksusowe samochody. Model Lago-Record napędzany był 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o poj. 4482 ccm i mocy 170 KM. Auta w zależności od nadwozia ważyły około 1750 kg i osiągały prędkość około 170 km/h. W 1949 roku 4-drzwiowa limuzyna kosztowała 185 tys. franków. W 1959 roku firma Talbot-Lago została wchłonięta przez koncern Simca.
Talbot Lago-Record T26 1950 rok
Firma Clement-Talbot pomimo francusko brzmiącej nazwy była w pełni firmą brytyjską. Przed pierwszą wojną światową produkowała auta turystyczne.
Auto Świat
Talbot Lago-Record T26 1950 rok