Logo

Tatra 11 1924 Czechosłowacja

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Według niektórych czeskich źródeł zakłady zmieniły nazwę na Tatra w 1919 r. Według innych zmiana szyldu wiąże się z pojawieniem w 1923 r. pierwszego modelu 11 konstrukcji genialnego inżyniera Hansa Ledwinki. Po nieznacznych modyfikacjach, między innymi zwiększeniu mocy silnika i dodaniu hamulców na przednie koła, powstał model 12, który produkowany był do początku lat 30. Oferowany był w kilku wersjach nadwozia: torpedo, kareta, roadster, furgon pocztowy itp. Wszystkie oparte były na centralnej, rurowej ramie, przedłużeniem której z przodu była przekładnia skrzyni biegów oraz silnik, z tyłu zaś dyferencjał z łamanymi półosiami. Model 11 napędzany był czterosuwowym, chłodzonym powietrzem, dwucylindrowym silnikiem w układzie bokser. Miał on pojemność skokową 1056 ccm i moc 12 KM. Pozwalał osiągnąć maksymalną prędkość od 65 do 75 km/h w zależności od typu nadwozia. Zużycie paliwa sięgało od 9 do 10 l/100 kilometrów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu