Według niektórych czeskich źródeł zakłady zmieniły nazwę na Tatra w 1919 r. Według innych zmiana szyldu wiąże się z pojawieniem w 1923 r. pierwszego modelu 11 konstrukcji genialnego inżyniera Hansa Ledwinki. Po nieznacznych modyfikacjach, między innymi zwiększeniu mocy silnika i dodaniu hamulców na przednie koła, powstał model 12, który produkowany był do początku lat 30. Oferowany był w kilku wersjach nadwozia: torpedo, kareta, roadster, furgon pocztowy itp. Wszystkie oparte były na centralnej, rurowej ramie, przedłużeniem której z przodu była przekładnia skrzyni biegów oraz silnik, z tyłu zaś dyferencjał z łamanymi półosiami. Model 11 napędzany był czterosuwowym, chłodzonym powietrzem, dwucylindrowym silnikiem w układzie bokser. Miał on pojemność skokową 1056 ccm i moc 12 KM. Pozwalał osiągnąć maksymalną prędkość od 65 do 75 km/h w zależności od typu nadwozia. Zużycie paliwa sięgało od 9 do 10 l/100 kilometrów.
Tatra 11 1924 Czechosłowacja
Zakłady w morawskim mieście Koprzywnica uznawane są dziś za kolebkę czeskiej motoryzacji. Pierwszy samochód, który dumnie nazwano "Prezydent", powstał właśnie w Koprzywnicy, w fabryce Nesseldorfer Werke, i był pokazany na wiedeńskiej wystawie samochodowej już w 1898 r.