Niemiecka firma tuningowa TechArt przygotowała na zbliżające się targi w Essen kompletny pakiet modyfikacji dla Porsche 911 Turbo generacji 997. Sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,6 l zmodyfikowano - TechArt sięgnął po większych turbosprężarkach o ciśnieniu doładowania 1,2 bara, dodał sportowy filtr powietrza i gruntownie przebudował układ wydechowy. Na długiej liście modyfikacji nie zabrakło ani przeprogramowanej jednostki sterującej.
Podrasowany silnik osiąga moc 580 koni (427 kW) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 4800 obr./min, przy czym w zakresie 3200 – 6000 obr./min dostępne jest ponad 670 Nm momentu obrotowego. Modyfikacjom poddano także sześciobiegową przekładnię manualną, w której zmieniono piąty i szósty bieg, skrócono drogi lewarka zmiany biegów i dodano chłodzenie cieczą. TechArt podkreśla, że cały układ jest kompatybilny również z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.
Ze stałym napędem na cztery koła model 911 Turbo TechArt staje się jednym z najszybszych aut świata, gdyż od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 3,46 s. Prędkość maksymalna wynosi 339 km/h.
Porsche 911 Turbo to bardzo udana podstawa do przeróżnych modyfikacji, jednak zawsze wcześniej pojawiają się te stylistyczne. Technicy z firmy TechArt poszczególne elementy nadwozia stroili w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu wszystkie komponenty nie tylko dodają autu na drapieżności, ale są również funkcjonalne. Przedni spojler otrzymał dodatkową listwę na dolnej krawędzi, która ogranicza wypór przedniej osi. Na bokach auta znalazły się masywne listwy progowe, które poprawiają przepływ powietrza między kołami. Zmianom poddano również lusterka zewnętrzne.
Z tyłu zamontowano spojler dachowy, który wydłuża linię dachu, a wysuwalny tylny spojler otrzymał dodatkową lotkę, która zwiększa docisk na tylną oś, pod zderzakiem dodano dyfuzor polepszający odprowadzanie powietrza spod samochodu. Optycznie cały tył dopełniają dwie pary owalnych końcówek wydechu, które mogą być jedynie dodatkiem do standardowego układu wydechowego lub zakończeniem kompletnie nowego wydechu z zaworem pozwalającym na cichą jazdę na niskich obrotach i wysoką moc z drapieżnym dźwiękiem na wysokich obrotach. Dzięki nowym elementom karoserii obniża się opór na przedniej osi o 15 %, a nowy tylny spojler oraz dyfuzor zwiększają docisk tylnej osi o 20 procent.
Jednoczęściowe koła TechArt Formula w rozmiarze 8,5J x 20” z przodu i 12J x 20” z tyłu ubrano w opony Continental ContiSportContact 3 w rozmiarach 245/30 ZR 20 i 325/25 ZR 20.
TechArt przygotował też wiele dodatków do wnętrza. Zależy więc od klienta, czy wybierze luksusową tapicerkę, wykończenie karbonem czy elitarny zestaw audio. Cały pakiet modyfikacji, włącznie z nowym Porsche, kosztuje ok. 200 tys. euro.