„Pojemność nie można zastąpić“ – podstawowa reguła, którą kierują się konserwatywni spece od podwyższania mocy silników. Właśnie na tej formule opierali się technicy TechArt i podwyższyli pojemność Porsche Cayman S z 3,4 do 3,8 litra. Zmiana od razu wpłynęła na osiągi.

Za modyfikowanie silników Porsche zabiera się wiele firm tuningowych, jednak zwiększenie pojemności silnika nie jest popularnym zabiegiem. Kiedy jednak wyzwanie podejmuje TechArt, technicy muszą dokładnie wiedzieć, co robią, w grę wchodzi przecież dobre imię najpopularniejszej firmy tuningowej, która specjalizuje się na modyfikacje Porsche. Coupe Cayman S już w standardzie wyposażono większym silnikiem o pojemności 3387 cm3, ale także ten silnik posiada ukryte pokłady mocy, które odkrył TechArt. Średnicę cylindra zwiększono o 3 mm do 99 mm i zastosowano kute tłoki, skok tłoka dzięki nowemu wałowi korbowemu zwiększył się o 4,8 mm, co daje skok 82,8 mm. Dzięki tym modyfikacjom pojemność wynosi teraz 3824 cm3. W celu zoptymalizowania pracy silnika zastosowano sportowe wałki rozrządu, zmodyfikowany kolektor dolotowy z komorą filtra, zbudowany od podstaw układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz zmieniono oprogramowania jednostki sterującej. Wszystkie te modyfikacje pozwoliły podwyższyć moc do 385 KM, co oznacza wzrost o 30%. Moment obrotowy osiąga teraz wartość 407 Nm przy 4600 obr./min. Podrasowana jednostka drastycznie podwyższyła właściwości dynamiczne auta – do 100 km/h GTsport przyśpiesza w 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna sięga granicy 285 km/h.