Logo

Test świateł

Test świateł
Test światełŻródło: Auto Świat

Przyczyna leży w designie aut - wszystkiemu winne są gładkie szkła reflektorów. Światła są jak oczy - nadają "twarzy" auta wyraz. Projektanci chcieliby, żeby można było spojrzeć w głąb reflektorów. Pożądane są również jak największe, ozdobne, błyszczące, lustrzane powierzchnie. Dobrze wyprofilowane szkło reflektora tylko przeszkadza w uzyskaniu atrakcyjnego wyglądu. Bez niego trudno jednak osiągnąć prawidłowy rozkład światła na drodze. To zadanie musi przejąć w całości odbłyśnik reflektora - najczęściej ze słabym skutkiem. Przykład: Volkswagen Golf. Najlepsze oświetlenie miała trzecia generacja tego modelu (rocznik 91-98). Golf IV wyposażony w światła z gładkimi szkłami reflektorów pojawił się w 1997 roku. W jego przypadku zasięg świateł zmiejszył się w takim samym stopniu, w jakim zwiększyła się skłonność reflektorów do oślepiania kierowcy rozproszonym światłem. Kto w tym modelu chciał mieć doskonałe oświetlenie, musiał zamówić lampy ksenonowe - zupełnie jak w przypadku aktualnego Golfa piątej generacji. W aucie tym stosowany jest układ biksenonowy. Oznacza to, że reflektor projekcyjny (to ten wyposażony w grubą soczewkę) spełnia rolę nie tylko światła mijania, lecz także świateł drogowych (długich).Żeby móc np. ostrzegawczo błysnąć krótko światłami, Golf, podobnie jak inne auta z takim oświetleniem, ma odzielne reflektory halogenowe.

Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu