W odróżnieniu od klasycznego RDS, TMC wyróżnia się bardziej szczegółowymi informacjami o korkach i innych utrudnieniach występujących na głównych trasach w kilkunastu państwach Europy. Na wyświetlaczu urządzenia można ujrzeć dokładne komunikaty oraz ikony ostrzeżeń. Wyświetlane informacje dostępne są w językach obcych. Polski serwis TMC jeszcze nie działa - kto nie zna języków, musi korzystać z pomocy tłumacza lub mieć pod ręką słownik.Urządzenia do odbioru TMC można kupić w formie oddzielnej przystawki do kompatybilnego zestawu nawigacji satelitarnej GPS. Bardziej opłaca się jednak kupno wersji zintegrowanej z nawigacją, gdyż oszczędza się na montażui miejscu w samochodzie. Najbardziej zaawansowane zestawy GPS w połączeniuz TMC mogą automatycznie pominąć zakorkowane drogi i wytyczyć najdogodniejszą trasę do celu. Starsze modele urządzeń zapewniają jedynie możliwość odczytania nadesłanych informacji tekstowych. Warto jednak z nich skorzystać. Podczas podróży w Niemczech pomiędzy Zgorzelcem a Sinsheim (ok. 600 km w jedną stronę) sprawdziliśmy działanie TMC, korzystając z udanego polsko-niemieckiego zestawu nawigacyjnego Naviflash 1010. Po wytyczeniu trasy urządzenie odbierało dane TMC i wyświetlało jedynie te informacje, które dotyczyły naszej drogi do celu. Większość komunikatów informowała o utrudnieniach związanych z remontami, zaś dane o wypadkach drogowych pojawiały się znacznie rzadziej. W treści komunikatu umieszczano również szacunkowe dane o długości korka, a także o dystansie, jaki pozostał do zakorkowanego miejsca. W trakcie jazdy system informował o utrudnieniach na trasie już z wyprzedzeniem około 100 km. Kierowca może wówczas wybierać, czy dalej podąża tą samą drogą, czy skorzysta z objazdu zaplanowanego przez system. Objazd warto uwzględnić szczególnie wtedy, gdy zostało kilka kilometrów do miejsca, gdzie występują utrudnienia. W przypadku, gdy dystans wynosi kilkadziesiąt kilometrów, nie trzeba korzystaćz objazdu. Tylko raz w trakcie długiej podróży natknęliśmy się na korek, o którym system informował z kilkudziesięciokilometrowym wyprzedzeniem. Za bardziej precyzyjne dane weryfikowane znacznie częściej trzeba już zapłacić, korzystając z systemu TMC Pro w Niemczech. Podstawowe informacje TMC są bezpłatne, jakkolwiek można wykupić dostęp do płatnego serwisu w Niemczech, który wyróżnia częstsza aktualizacja danych. Obecnie TMC jest dostępne w kilkunastu krajach Europy. W Polsce TMC wciąż nie działa. Praktyczny serwis dla kierowcówKierowca otrzymuje komunikat z wyprzedzeniem kilunastu kilometrówW treści komunikatu zamieszczone są szczegółowe informacje o utrudnieniach na drodze do celu podróży. Nawigacja może wytyczyć objazdTMC w Europie 1.Austria2.Belgia3.Czechy4.Dania5.Finlandia6.Francja7.Hiszpania8.Holandia9.Niemcy10.Norwegia11.Portugalia12.Słowenia*13.Słowacja*14.Szwajcaria15.Szwecja16.Węgry*17.Wielka Brytania18.Włochy*TMC w trakcie uruchamiania
TMC w podróży
Podręczne systemy nawigacji satelitarnej, które można kupić w Polsce, coraz częściej wyposażone są w odbiorniki systemu TMC. Umożliwiają one odbiór informacji o sytuacji na drogach.