Niejedno dzisiejsze sportowe auto nie powstydziłoby się tak opływowego nadwozia. Do napędu używano silników Adlera i Opla. W czasie wojny Trippel budował swoje pływające pojazdy w okupowanej fabryce Bugatti w Molsheim. Prezentowany egzemplarz jest drugim oficjalnie pokazanym modelem. Napędzany był czterocylindrowym silnikiem Opla o pojemności 2470 ccm i mocy 55 KM. Pozwalał on osiągnąć prędkość 105 km/h na drodze i 12 km/h na wodzie. Jak widać, od tego modelu już tylko krok dzieli do zbudowanego w 1942 roku Volkswagena Schwimmwagen.
Trippelschwimmkraftwagen 1940 Niemcy
Hans Trippel, niemiecki konstruktor, już przed wojną budował pływające samochody w małym prywatnym warsztacie w Homburgu (Zagłębie Saary). W 1938 roku zaprezentował pierwszą amfibię, której kształt daleko wyprzedzał obowiązujące wówczas kanony.
Auto Świat
Trippelschwimmkraftwagen 1940 Niemcy