Jako baza do konstrukcji pierwszego auta posłużyła Lancia. Najważniejszą datą w historii Holdena był rok 1931, kiedy to firma przejęta została przez australijską filię General Motors. Od tego czasu większość samochodów to kopie aut amerykańskiego koncernu, ale nie zaprzestano też tworzenia własnych konstrukcji. Współpraca idzie też w przeciwnym kierunku - Holden opracował kilka modeli dla różnych marek koncernu. Takie działanie spowodowane jest m.in. nieco innymi warunkami i panującymi trendami na australijskim kontynencie. Z produkcją około 130 tys. sztuk firma zajmuje pozycje lidera na swoim rynku. Oferowane modele to - poza szeroką gamą Opli (Corsa nazywa się Barina, a Astra obok III generacji występuje jako Classic) - w większości duże auta wyposażone w silniki o sporej pojemności i mocy. Podstawowym modelem jest VZ Commodore bazujące na Omedze B (sedan lub kombi). Coupé nazwane Monaro (fot. na górze) sprzedawane jest również w USA (Pontiac GTO), natomiast podniesione i nieco uterenowione kombi (stały napęd 4x4) to Adventra (fot. na środku strony). Dominuje tu silnik V8 o pojemności 5,7 l i mocy 320-408 KM.