Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Uebler i21 – „kieszonkowy” bagażnik na hak na dwa rowery. Lżej i prościej się nie da!

Uebler i21 – „kieszonkowy” bagażnik na hak na dwa rowery. Lżej i prościej się nie da!

Jeśli masa bagażnika rowerowego montowanego na hak ma dla ciebie decydujące znaczenie, Uebler i21 powinien być domyślnym wyborem. Ten bagażnik jest nie tylko lekki, ale i zajmuje niewiele miejsca: po użyciu można go złożyć i odłożyć na półkę, w wielu autach zmieści się we wnęce przewidzianej na koło zapasowe.

Bagażnik Uebler i21 do przewozu dwóch rowerów n ahaku holowniczymŹródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Uebler to producent w Polsce mało znany, co jednak nie znaczy, że jest to jakaś azjatycka „firma krzak”. Uebler to marka niemiecka, producent wysokiej jakości akcesoriów do przewozu rowerów, wytwarzający bagażniki także na zamówienie takich producentów samochodów jak BMW czy VW . Jedną ze specjalności Ueblera są lekkie, składane platformy do przewozu rowerów mocowane na haku – m.in. testowany model i21.

To nowość – na tle starszych wyrobów tej marki wyróżnia się ona sposobem umieszczania na haku: tradycyjne mocowanie działa tak, że nakładamy platformę w pozycji poziomej na hak tak, by trafić na kulę haka elementem mocującym, a następnie zaciskamy go na kuli za pomocą długiej dźwigni. W przypadku nowego Ueblera bagażnik w formie złożonej nasuwamy na hak od tyłu w położeniu pionowym, a następnie odchylamy go do poziomu – „klik” i gotowe! Podobne rozwiązanie stosuje Yakima (dawny Whispbar), co jednak w przypadku Whispbara działa różnie: na większości haków bagażnik siedzi pewnie, ale na niektórych nie – a regulacji brak. W każdym razie Uebler testowany na trzech różnych hakach, w tym jednym dość mocno zużytym, siedzi pewnie.

Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji