). Jednak pierwszą konstrukcją Ransoma (o którym sąsiedzi, nawet biorąc pod uwagę zajęcie rodziny Oldsów, mawiali, że kiedyś albo wysadzi wszystko w powietrze, albo zostanie sławnym konstruktorem) był silnik parowy, który powstał w 1879 roku. Mając lat 17, został kimś w rodzaju naczelnego inżyniera rodzinnej firmy, a w wieku 33 lat założył własne przedsiębiorstwo, Olds Motor Vehicle Company (od 1900 roku Olds Motor Works). W roku 1901 powstał jego pierwszy kompletny automobil, jeden z najsławniejszych pojazdów świata - Curved Dash. Autko nazwano tak z powodu elegancko podwiniętej "przegrody czołowej". Sprzedawało się w ogromnych ilościach, było pierwszym rzeczywiście masowym pojazdem mechanicznym - dopiero Model T Forda zdołał pobić rekordy pierwszego Oldsmobile'a. Tajemnicą owej masowości był zmysł Ransoma do dobierania współpracowników i dostawców. Znakomite silniki (według projektu Oldsa zresztą) dostarczali bracia Dodge, a układy przeniesienia napędu zapewniał sławny Henry M. Leland. Ze względu na koszty Olds zdecydował się na system dostaw "na czas", bez stanów magazynowych, i montaż modułowy na prymitywnej taśmie we własnej fabryce. Od dostawców wymagał idealnej dokładności standaryzacyjnej - każda część wyjęta z jednego auta musiała pasować do innego.
Ujednolicił produkcję
Oto kolejny pretendent do miana pierwszego producenta samochodów, pierwszego producenta masowego i pierwszego użytkownika taśmy montażowej. Olds wyrósł w rodzinie, w której łatwiej było potknąć się o silnik spalinowy, niż znaleźć coś do jedzenia - cała rodzina zajmowała się projektowaniem i wytwarzaniem stacjonarnych silników benzynowych (do napędzania generatorów, maszyn fabrycznych itp.