Logo
PoradyEksploatacjaUruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!

Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dlaczego nawet umiarkowane mrozy sprawiają, że tak wiele aut ma problemyz rozruchem? Jak ich uniknąć?.

Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!
Auto Świat
Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!
Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!
Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!Żródło: Auto Świat
Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!
Uruchamianie auta zimą, czyli kto nie dba ten pcha!Żródło: Auto Świat
  • Jeżeli samochód nie reaguje na pilota alarmu lub centralnego zamka, należy nieco ogrzać nadajnik, a następnie spróbować ponownie, podchodząc jak najbliżej auta. W niskich temperaturach spada wydajność baterii w pilocie, przez co zmniejsza się zasięg nadajnika – im mniejsza odległość od odbiornika (znajdującego się zwykle pod deską rozdzielczą), tym większa szansa, że sygnał z pilota dotrze do centralki.W niektórych autach piloty działają na podczerwień – drzwi nie uda się otworzyć, jeśli szyby pokryte są grubą warstwą śniegu i lodu.Jeżeli po nieudanej próbie użycia pilota sterującego alarmem i centralnym zamkiem otworzymy auto kluczykiem, może się okazać, że i tak nie można go uruchomić, bo zabezpieczenie antykradzieżowe pozostaje aktywne. Większość zabezpieczeń można w takiej sytuacji przełączyć w tzw. tryb serwisowy. Procedura jego aktywowania jest zwykle dosyć skomplikowana, dlatego należy wozić ze sobą (np. w dowodzie rejestracyjnym) skróconą instrukcję obsługi urządzenia.Bardzo często podczas próby rozruchu po pierwszych obrotach rozrusznika włącza się alarm– wyje syrenka, migają światła, a auta nie można uruchomić. Oznacza to, że alarm wyposażono w czujnik napięcia (powoduje aktywowanie zabezpieczenia, np. w przypadku odłączenia akumulatora). Jeśli bateria jest niedoładowana, to podczas rozruchu spadek napięcia jest tak duży, że wyzwala alarm. W takiej sytuacji należy spróbować wyłączyć urządzenie pilotem, a przed następną próbą rozruchu przełączyć je w tryb serwisowy. Uwaga! Wyłączenie syrenki (można to zwykle zrobić specjalnym, małym kluczykiem) nie powoduje rozbrojenia (dezaktywacji) zabezpieczenia.
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: