Co to oznacza?Opad masy czynnej to po prostu naturalne wyeksploatowanie akumulatora. Zjawisko to postępuje szybko w akumulatorach pojazdów używanych z bardzo dużą częstotliwością rozruchów, np. w taksówkach. Inne powody to niesprawność pojazdu powodująca przeciążenie baterii (np. uszkodzony rozrusznik) lub częste głębokie rozładowanie (niesprawna instalacja elektryczna). Wadami, do których powinien poczuć się gwarant, są: zwarcie wewnętrzne ogniw i brak napięcia na zaciskach pomimo sprawności elektrochemicznej ogniw.Lód w akumulatorze Czy lód w rozładowanym akumulatorze oznacza, że elektrolit się zużył i trzeba go wymienić lub dolać kwasu?Nie, elektrolit nie ulega zużyciu do końca eksploatacji baterii. Akumulator jest po prostu mocno rozładowany, gęstość elektrolitu spadła do tego stopnia, że zamarzła woda, która stanowi jego duży procent. Akumulator należy powoli rozmrozić i naładować, oraz określić powód wyładowania. Nie można dodawać kwasu do akumulatora. Po naładowaniu gęstość wróci do właściwej wartości.Niedogrzany silnikMam Opla Astrę 1.6i z instalacją gazową. Po wymianie termostatu samochód podczas jazdy w niskich temperaturach rozgrzewa się jedynie do 70°C, a na biegu jałowym temperatura jeszcze bardziej spada. Jaka może być tego przyczyna? Czy może to być uszkodzony termostat?Prawdopodobnie termostat nie działa prawidłowo, mimo że jest nowy. Objawy wskazują na to, że jest on cały czas otwarty. Dlatego przy niskich temperaturach silnik jest zbyt mocno chłodzony i nie osiąga właściwej temperatury. W okresie zimowym skuteczność układu chłodzenia czasem bywazbyt duża i do utrzymania optymalnej temperatury pracy silnika potrzebnejest ograniczenie obiegu cieczy chłodzącej jedynie do kanałów w silniku. W samochodziezasilanym gazem czynnik chłodzący jest jeszcze mocniej schłodzony. Podczas przechodzenia gazu ze stanu płynnego w lotny wytwarza się bardzo niska temperatura, bez ogrzewania nastąpiłoby natychmiastowe zamrożenie reduktora. Dlatego jest on ogrzewany, co przyczynia się do dodatkowego obniżenia temperatury cieczy chłodzącej silnik.
Usterki akumulatora. Niedogrzany silnik
Nieuznana gwarancjaAkumulator w moim aucie odmówił posłuszeństwa po 8 miesiącach eksploatacji. Sprzedawca przyznał, że bateria jest niesprawna, ale odmawia jej wymiany, motywując swoje stanowisko "opadem masy czynnej".