Auto Świat Porady Eksploatacja Uszczelka pod głowicą — przyczyny awarii, objawy i koszty naprawy

Uszczelka pod głowicą — przyczyny awarii, objawy i koszty naprawy

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Oto jedna z bardziej kosztownych i siejących popłoch awarii, czyli uszkodzenie uszczelki głowicy. Sprawdzamy, jakie są główne przyczyny usterki, wyjaśniamy, jak ją rozpoznać już przy pierwszych objawach uszkodzenie uszczelki pod głowicą i ile pieniędzy trzeba zazwyczaj wydać na naprawę.

Uszczelka pod głowicą - przyczyny awarii, objawy i koszty naprawyŻródło: Auto Świat
  • Gdy ktoś mówi, że tanio naprawi silnik, w którym doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to lepiej... poszukać innego mechanika
  • Biały dym z wydechu może oznaczać problem z uszczelką pod głowicą – silnik "przepala" chłodziwo
  • Kluczowa dla trwałości uszczelki głowicy jest kondycja układu chłodzenia, czyli m.in. pompy wody i termostatu

O tym, jak bardzo temat uszczelki jest popularny wśród osób przekopujących internet, wypowiadających się na różnorakich internetowych forach i jak często magluje się go w przeróżnych dyskusjach, świadczy dość prosty eksperyment. Otóż wystarczy w popularnej wyszukiwarce wpisać hasło "uszczelka", a już po trzech-czterech znakach wyskoczy – ma się rozumieć, jako pierwsza! – następująca podpowiedź: "uszczelka pod głowicą". Drugi wynik: "uszczelka pod głowicą objawy".

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel