W roku 1948 Ernst Loof, Schorsch Meyer i Lorens Dietrich założyli małą spółkę, której bramy zaczęły opuszczać samochody wyścigowe i sportowe Veritas, bazujące na przedwojennym BMW 328.
Pod lekkim aluminiowym nadwoziem ukrywała się przestrzenna rama rurowa, w której zamontowano 2-litrowy rzędowy silnik 6-cylindrowy z BMW 328. Późniejsze modele wykorzystywały 2-litrowe rzędowe jednostki 6-cylindrowe Heinkel o mocy ok. 103 kW (140 KM). Ostatnie samochody marki Veritas z lat 1950-52 dysponowały 2-cylindrowym silnikiem chłodzonym powietrzem o pojemności 744 cm3 (23,5 kW/32 KM) firmy Panhard.
Samochody marki Veritas uzyskały w niemieckich mistrzostwach 13 tytułów i 29 pierwszych miejsc. W roku 1951 samochody marki Veritas jako pierwsze niemieckie pojazdy stanęły na starcie Grand Prix.
Spółka Vermot AG chce nawiązać do sukcesów marki Veritas ze swoim własnym modelem z przydomkiem RS III. Samochód ma być homologowany na tory wyścigowe, a także do zwykłego ruchu ulicznego. Pod karbonowo-kewlarową karoserią znajdziemy rurową ramę przestrzenną, w której zamontowano jednostkę napędową marki BMW. Do dyspozycji będzie silnik V8 o pojemności 5,0 l (353 kW/480 KM) współpracujący z manualną skrzynią biegów lub V10 o mocy 442 kW (600 KM) z przekładnią automatyczną z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Rozmiary modelu Veritas RS III wynoszą według danych producenta 4990 x 1974 x 974 mm (dł. x szer. x wys.), a rozstaw osi ma długość 2840 mm. Z ośmiocylindrowym silnikiem auto waży 1080 kg, a jeśli osadzony jest jednostką 10-cylindrową, masa wzrasta do 1170 kg. Układ hamulcowy składa się z tarcz TRW Racing o średnicy 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu, które współpracują odpowiednio z 6- i 4-tłoczkowymi zaciskami. Odpowiednią przyczepność zapewniają opony 285/30 R 20 (przód) i 335/25 ZR 20 (tył) zamontowane na 20-calowych tarczach Brabham RS.
Prędkość maksymalna wersji z 8-cylindrowym silnikiem wynosi 329 km/h, a od 0 do 100 km/h auto przyśpiesza w 3,6 s. Odmiana 10-cylindrowa osiąga 347 km/h, a do setki przyśpiesza w 3,2 s.
Spółka Vermot AG chce jeszcze w tym roku zbudować 50 egzemplarzy modelu Veritas RS III, natomiast w przyszłym roku zaprezentuje się wersja RS III Coupe. W limitowanej edycji 30 sztuk miałby też powstać model Veritas GT.
Samochody marki Veritas pojawią się również w licznych wyścigach i pucharach. W przyszłym roku miałyby zadebiutować na torze podczas 24 godzin na Nürburgring, w roku 2010 zaplanowano również uczestnictwo w wyścigach długodystansowych na torach w Silverstone, Spa i Valencii, natomiast w roku 2011 zaplanowano debiut w pucharze FIA GT z samochodem napędzanym silnikiem Lamborghini. Punktem kulminacyjnym programu wyścigowego marki będzie start w wyścigu 24 godziny Le Mans w roku 2012.