Pokazany Stalinowi, nie spodobał się ze względu na 6-cylindrowy silnik, wzorowany zresztą na amerykańskim Dodge'u. Następny prototyp z 4-cylindrowym silnikiem zyskał akceptację generalissimusa i na cześć zwycięstwa nad faszyzmem nazwano go Pobieda. Pierwsze 23 samochody opuściły Gorkowskij Awtozawod w lipcu 1946 r. 6 listopada 1951 r. rozpoczęto produkcję na warszawskim Żeraniu. Samochód otrzymał nazwę Warszawa M20. Był wielokrotnie modyfikowany. Garbata Warszawa produkowana była do 1964 r., kiedy to zastąpiono ją sedanem 203/204. Prezentowany model z 1951 r. napędzany był 4-cylindrowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 2120 ccm i mocy 50 KM osiąganej przy 2200 obr./min. Prędkość maksymalna dochodziła do 105 km/h, a zużycie paliwa wahało się w granicach 11,5-13,5 l/100 km. Obecnie, po ponad 50 latach model ten stał się w naszym kraju samochodem niemal kultowym. Niestety, w niewielu przypadkach w pełni oryginalnym.
Warszawa M20 1951 Polska
Samochód znany i kochany przez wszystkich do tego stopnia, że tak naprawdę nie wiemy o nim wiele. Pierwszy raz jego prototyp o nazwie Gaz M20 pojawił się na wystawie motoryzacyjnej w Moskwie 19 lipca 1945 r.