, swoją nazwę zawdzięcza pierwszym członom nazwisk właścicieli Wichterle i Kovarik. Podstawową produkcję firmy stanowiły maszyny rolnicze i silniki elektryczne. Prototypy pierwszych samochodów powstały dopiero w 1922 i 1924 r. Najpierw z silnikami 1000 ccm, a następnie z wzorowanymi na włoskim Ansaldo jednostkami napędowymi 1490 ccm. Pierwszym produkowanym seryjnie pojazdem Wikov był model 28. Większość samochodów karosowana była jako 4-miejscowe limuzyny, ale zbudowano również kilka 2-miejscowych aut wyścigowych. Na jednym z nich startował z sukcesami sam Wichterle. W 1933 r. pojawił się model 40. Samochód budowano w różnych wersjach nadwozia. Od kabrioletu począwszy, na 6-miejscowej limuzynie kończąc. Prezentowana 4-miejscowa limuzyna miała bardzo modne w owych czasach nadwozie z opadającym tyłem zwanym potocznie "aero". Auto wyposażono w 4-cylindrowy, górnozaworowy, rzędowy silnik o pojamności 1941 ccm. Osiągało prędkość 110 km/h, spalając do 13 litrów paliwa na 100 km.
Wikov 40 1934 Czechosłowacja
Powstała w 1910 r. firma Wikov, czyli Prostejovske Towary Na Stroje Wichterle a Kovarik AS.
Auto Świat
Wikov 40 1934 Czechosłowacja