Dodatkowo, w lecie mogą pełnić rolę bardzo efektywnej wentylacji, wspomagając systemy montowane fabrycznie. Sam proces spalania odbywa się w zamkniętej dla użytkownika komorze spalania. Zamknięcie procesu spalania powoduje, że nie ma możliwości przedostawania się do wnętrza pojazdu jakichkolwiek produktów tego procesu. Ciekły gaz spala się czysto bez efektu dymienia, co stawia go na czele przed innymi stosowanymi powszechnie paliwami. Kompaktowa konstrukcja komory i urządzeń sterujących powoduje także, że urządzenia te nie zajmują dużo miejsca i nadają się do instalacji w wielu miejscach. Oprócz niewątpliwej wygody cechą, która wyróżnia ten sposób ogrzewania, są jego niskie koszty. Sprawność urządzeń wynosi bowiem aż 96 proc. Przy mocy grzewczej wynoszącej 2400 watów urządzenie zużywa tylko 200 gramów gazu na godzinę pracy. Instalując (lub korzystając z już zainstalowanego) zbiornik gazu LPG, możliwe jest zmniejszenie kosztów o dalsze 30 proc. (w porównaniu z korzystaniem z zewnętrznych butli gazowych). Zastosowanie wbudowanego termostatu pozwala na stałe kontrolowanie ustawionej temperatury i jej utrzymywanie. Dla zwiększenia funkcjonalności można także zamówić 7-dniowy zegar sterujący z możliością programowania 3 czasów włączania, zdalny czujnik temperatury, a także akustyczny sygnalizator awarii. I wreszcie to, co jest ważne dla użytkownika, to nieomal bezgłośna praca urządzenia pozwalająca kierowcy na efektywny odpoczynek i niezakłócony sen w nocy.
Własna ciepłownia
Znana z produkcji systemów ogrzewania i klimatyzacji do przyczep oraz wozów kempingowych, a także łodzi, niemiecka firma Truma od wielu już lat dostarcza bardzo wydajne systemy niezależnego ogrzewania do samochodów użytkowych i mikrobusów zasilane ciekłym gazem propan-butan lub gazem ziemnym CNG nazwane Trumatic E. Działają one niezależnie od pracy silnika i mogą był włączane lub wyłączane w zależności od potrzeb.