System wtrysku benzyny, który Bosch wprowadził w 1951 roku (najpierw w silniku dwusuwowym małego samochodu Gutbrod Superior), stał się kamieniem węgielnym rozwoju nowoczesnych silników benzynowych dla samochodów osobowych, które wyróżniały się wyższą mocą, mniejszym zużyciem paliwa i niższą emisją spalin.
Trzy lata później na rynku zadebiutował system wtrysku benzyny dla silników czterosuwowych – po raz pierwszy zamontowano go w modelu Mercedes-Benz 300 SL ze skrzydłowymi drzwiami.
W roku 1967 na rynku debiutuje VW 1600 E z pierwszym elektronicznym systemem wtrysku benzyny Bosch D-Jetronic. Elektronika pozwoliła na niespotykaną dotąd precyzję w dozowaniu paliwa, jednak dopiero wynalezienie w roku 1976 sondy lambda umożliwiło zastosowanie trójfunkcyjnych katalizatorów spalin, jakie stosuje się dziś powszechnie w samochodach z silnikami benzynowymi.
Katalizatory tego typu wymagają bowiem bardzo dokładnej proporcji paliwa w stosunku do powietrza dostarczanego do silnika, a właśnie sonda lambda – zwana również czujnikiem tlenu – pozwala tę proporcję utrzymywać.