Aby zapewnić stałe ciśnienie ciekłego gazu w układzie, w zbiorniku gazu znajduje się pompa tłocząca ciekłe paliwo w kierunku silnika. Trafia ono do regulatora ciśnienia, a stąd do wtryskiwaczy, których budowa jest właściwie taka sama jak konstrukcja wtryskiwaczy benzynowych. Dawkują one paliwo, otwierając się zgodnie z impulsami elektrycznymi dostarczanymi przez jednostkę centralną (komputer) należącą do instalacji gazowej. Niewykorzystane paliwo wraca do zbiornika przewodem powrotnym, tłoczone pod ciśnieniem większym od tego, które panuje w zbiorniku.Wszystkie elementy instalacji dopasowane są do danego modelu samochodu (m.in. syntetyczne przewody wytrzymujące ciśnienie ponad 340 atm). Dzięki temu montaż jest prosty, a wyjątek stanowi obsadzenie wtryskiwaczy. Kolektor musi być wyjęty z samochodu, a otwory wiercone są przy użyciu matrycy właściwej dla danego modelu kolektora. Ciekłe paliwo powinno być podane precyzyjnie pod zawór ssący - inaczej rozprężający się gaz doprowadzałby do obladzania kolektora. LPI jest systemem bezobsługowym - nie występują w nim nawet filtry podlegające wymianie. Nie obniża mocy silnika, a w pewnych wypadkach chłodzące właściwości rozprężającego się gazu poprawiają napełnianie cylindrów, zwiększając osiągi jednostki. Instalacja kosztuje jednak dużo - ok. 8 tysięcy złotych. Ograniczona jest też lista samochodów, do których można zainstalować Vialle - dostępne są zestawy montażowe do kilkudziesięciu modeli pojazdów. Lista obejmuje m.in. silniki turbodoładowane.
Wtrysk ciekłego gazu
System wtrysku gazu w fazie ciekłej (LPI firmy Vialle) jest o tyle różny od wszystkich tradycyjnych metod zasilania silników gazem płynnym, że pominięty został parownik - element dotąd nieodzowny. Instalacja LPI nie jest więc włączona w układ chłodzenia silnika.