Nowe okładziny cierne można kupić już w cenie kilkudziesięciu złotych za komplet, rodzi się więc pytanie, dlaczego serwisy liczą sobie tak drogo.
Odpowiedź będzie prosta: lwią część kosztów wymiany stanowi robocizna. To dziwne, jeśli uwzględnić, że zwykle jest to łatwa czynność obsługowa, która doświadczonemu mechanikowi zajmuje kilkanaście minut. Dlatego właśnie można spróbować wymienić klocki i szczęki samodzielnie i zaoszczędzić np. 320 zł.
Uwaga – musimy lojalnie uprzedzić, że nie we wszystkich samochodach samodzielne prace są możliwe. W najnowszych konstrukcjach (np. ze sterowanymi elektronicznie hamulcami awaryjnymi) niezbędne do tego są specjalne przyrządy, które podłącza się do komputera auta.
Jednak w większości starszych modeli wymiana klocków i szczęk nie stwarza zwykle większych problemów. Warto tylko – jeśli to możliwe – zaopatrzyć się w instrukcję (książkę) serwisową konkretnego modelu.