Olej X-100 jest najtańszym uzupełnieniem oferty. Na Pana pytanie czy zmieniać jeden olej na drugi odpowiem pytaniem: czy konieczne są duże dolewki oleju? Zazwyczaj od początku używania samochodu (nowe auto) jeździmy na syntetyku np. Helix Ultra 5W-40. Kiedy stwierdzimy konieczność dolewek (co może wystąpić po 100 do 200 tys. km, a czasem po większym przebiegu, zależnym od ciężkiej nogi i trudności warunków jazdy) zwiększamy klasę lepkości SAE oleju na półsyntetyk Helix Plus 10W-40 lub syntetyk Helix Ultra Racing 10W-60. Po kolejnym stwierdzeniu konieczności dolewek doradzam przejście na olej mineralny Helix Super 15W-40 lub jeszcze lepszy Helix Super High Mileage15W-50. Często jednak zmiana oleju na mineralny jest podyktowana względami ekonomicznymi - tańszy produkt.Z poważaniemAndrzej Tippe
Wymiana oleju na olej typu "HIGH MILEAGE", czy warto?
Ze względów marketingowych największa uwaga zwracana jest na rodzinę olejów silnikowych dla motoryzacji - Shell Helix w skład której wchodzą syntetyki Helix Ultra, półsyntetyki Helix Plus i oleje mineralne Helix Super. Przeznaczone są do wszystkich typów silników (benzyna, diesel, pośredni i bezpośredni wtrysk) spalających różne paliwa (benzyna, olej napędowy, gaz LPG).