Kilkanaście lat po założeniu wytwórni Honda postanowił dodać do gamy niewielki samochodzik (pierwszy model z 1962 roku miał tylko dwa miejsca). Wytwarzane pojazdy szybko zdobyły uznanie jako niezawodne i bardzo zaawansowane technicznie. Firma zasłynęła ze szczególnego dopracowania silników spalinowych oraz niebanalnych nadwozi. Już w latach 70. stosowała seryjnie motor pracujący na ubogiej mieszance (CVCC w Civicu pierwszej generacji - fot. na górze). Silnik Hondy w modelu S2000 charakteryzują się wysokimi obrotami, niespotykanymi wśród konstrukcji innych firm - moc maksymalna uzyskiwana jest przy ponad 8000 obr./min! Pomimo posiadania doskonałych jednostek napędowych Honda dość długo zwlekała z wprowadzeniem szybkiego auta sportowego. Taki model - NSX (fot. w środku) - pojawił się dopiero w 1990 roku. Miał centralnie umieszczony silnik V6 o mocy blisko 300 KM. Wśród jednośladów firma należy do ścisłej światowej czołówki, z liczbą ponad 1 mln aut zajmuje czołowe miejsce również w tej kategorii. W USA część modeli występuje jako luksusowe Acury. W latach 80. Honda współpracowała z brytyjskim Roverem.