Logo

Zatankowałeś lewe paliwo? Ukarz oszusta!

Jeśli zwolnimy, nic złego się nie stanie. Starsze silniki bez elektronicznego sterowania zapłonem nie bronią się same. Po zatankowaniu usłyszymy, że coś jest nie tak.Innym, częstym problemem benzyny jest nieprawidłowa prężność par. Wówczas możemy mieć problem, ale tylko z uruchomieniem auta. Z kolei za wysoka zawartość siarki wzmaga procesy korozyjne. Szczególnie nie lubią jej jednostki z wtryskiem bezpośrednim, wymagające tzw. benzyny bezsiarkowej. Jednak w większości przypadków za dużo siarki to uciążliwość tylko dla środowiska - nie wyczujemy problemu, a już na pewno nie od razu. Prowadząc nowoczesne auto, możemy natomiast odczuć nadmiar ołowiu lub podobnych substancji zastępujących go: psują one katalizator, o czym da znać kontrolka "check engine". Jeśli w serwisie stwierdzono awarię katalizatora, to możemy podejrzewać paliwo. Natomiast dolewanie wody do benzynyto raczej legendy.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu