Logo
PoradyEksploatacjaZawieszenie - Koniec bujania

Zawieszenie - Koniec bujania

Samochód buja się na zakręcie i podczas hamowania? Prawdopodobnie trzeba wymienić amortyzatory Amortyzatory dbają o to, żeby koła pozostawały w ciągłym kontakcie z nawierzchnią drogi. Im więcej nierówności, tym ciężej pracują amortyzatory i tym szybciej się zużywają. W autach jeżdżących na dobrych drogach mogą wystarczyć nawet na całe życie pojazdu. W Polsce odmawiają posłuszeństwa już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Dlatego trzeba sprawdzać ich stan przynajmniej raz w roku. Jeżeli nawet przed okresowym przeglądem zaobserwujemy niepokojące symptomy, nie można zwlekać z wizytą w warsztacie.

Zawieszenie - Koniec bujania
Auto Świat
Zawieszenie - Koniec bujania
Zawieszenie - Koniec bujania
Zawieszenie - Koniec bujaniaŻródło: Auto Świat

Amoryzatory prawdopodobnie nadają się do wymiany, jeżeli: samochód długo kołysze się po pokonaniu nierówności, nawet w czasie delikatnego hamowania popiskują opony, auto kiepsko się prowadzi, z amortyzatora cieknie olej. W większości przypadków wymiana amortyzatorów nie musi być droga. Poza autoryzowanymi serwisami można kupić czasem znacznie taniej części, pochodzące często nawet od tych samych producentów, różniące się najwyżej opakowaniem. Warto też sprawdzić oferty serwisów sieciowych, które często po korzystnej cenie sprzedają amortyzatory w pakiecie wraz z montażem.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: