Jej nazwa (Runpro), pochodząca od angielskich słów: run (biec, jechać) oraz skrótu pro od professional (zawodowo, fachowo), nawiązuje do innych niedawnych nowości, Impulsera i Vanpro. Została wybrana nieprzypadkowo. Oprócz efektu marketingowego ma także dopełnić obecną ofertę marki Kormoran. Kormoran Runpro jest obecnie oferowany w 7 rozmiarach (od 185/70 R14 do 195/60 R15) w dwóch wersjach rzeźby bieżnika. Docelowo ma on zastąpić dwa dotychczas produkowane modele: Kormoran 2000 i Kormoran Sprint. Tak oto nowa oferta Kormorana będzie obejmowała teraz cztery opony: przeznaczonego do aut najmniejszych Kormorana Impulsera, nowego Kormorana Runpro, Kormorana Gamma do samochodów klasy wyższej oraz do aut dostawczych Kormorana Vanpro. BudowaKierunkowy bieżnik w typowym dla tej klasy układzie rowków poprzecznych V będzie produkowany w dwóch wersjach. Model z 3 rowkami obwodowymi dostępny będzie do rozmiarów od 185/70 R14 do 195/60 R15, a model z 4 rowkami w rozmiarze 195/65 R15.Rzeźba bieżnika, a także eliptyczny kształt powierzchni styku opony zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Ten eliptyczny kształt wraz z układem rowków i klocków zapewnia na mokrej nawierzchni wystąpienie efektu nazwanego dziobem łodzi. Polega on na skutecznym rozcinaniu warstwy wody i wypychaniu jej spod czoła opony na zewnątrz. Dodatkowo pozostała woda jest usuwana poprzez głębokie rowki obwodowe (3 lub 4) oraz specjalnie zaprojektowany układ asymetrycznych rowków poprzecznych. Za efektywne hamowanie na mokrej nawierzchni są natomiast odpowiedzialne liczne klocki poprzecinane lamelkami. Przy konstruowaniu opony Kormoran Runpro zastosowano także nową, odporną na zużycie mieszankę gumy, zapewniającej niezbędną elastyczność, wytrzymałość, a przede wszystkim przyczepność. W stosunku do poprzedniego modelu (Kormoran Sprint) boki Kormorana Runpro poddają się większym ugięciom (przy zachowaniu takiej samej wytrzymałości boku opony), co ma swoje korzystne konsekwencje zwłaszcza przy szybkiej jeździe w zakrętach oraz podniesieniu wytrzymałości na typowe boczne uszkodzenia mechaniczne, np. podczas wjeżdżania i zjeżdżania z krawężnika. Niesymetryczny układ klocków bieżnika pozwolił także na bardzo istotną dla użytkowników redukcję hałasu toczenia się opony.W całej EuropieWłączenie olsztyńskiego Stomilu do grupy Michelin spowodowało nie tylko dopływ nowych technologii, ale otworzyło także Kormoranom szerszy dostęp do rynków europejskich. Dzięki temu nowa opona będzie dostępna nie tylko w Polsce, ale także w większości krajów naszego kontynentu. Co ciekawe, Kormoran Runpro jest produkowany także poza naszymi granicami, m.in. w Wielkiej Brytanii.
Zawodowiec...
Kormoran Runpro to nowa letnia opona kierunkowa o indeksie prędkości H (do 210 km/h), przeznaczona do bardzo popularnych na naszym rynku aut kompaktowych i samochodów klasy średniej, tj. Renault Laguny, Opla Vectry, VW Passata, Fiata Brava.