Po wybuchu rewolucji wraz z rodzicami przeniósł się do Berlina, gdzie skończył studia politechniczne jako najlepszy student w historii Instytutu Charlottenburg. Już na pierwszym roku był konstruktorem-konsultantem firm motoryzacyjnych, także w czasie studiów zaczął pisywać do magazynu "Auto Motor und Sport". Ale jeszcze wcześniej regularnie się ścigał (motocyklami i samochodami) z innymi maniakami prędkości i... policją na ulicach Berlina. Po wybuchu wojny znalazł się w USA, gdzie założył swoją firmę - dziś nazwalibyśmy ją tuningową. Zajmował się przystosowywaniem aut do wyścigów, a potem także konstruowaniem własnych. Przyczynił się do udoskonalenia silników lotniczych amerykańskich myśliwców, potem także śmigłowców bojowych. Gdy w roku 1952 zaprezentowano pierwszy model Corvette, Zora zachwycił się linią auta, ale na jego konstrukcję miał własne poglądy, które wyraził w liście do prezesa GM. Został zaproszony do pracy w Chevrolecie i już po miesiącu nadzorował cały program Corvetty. Zora wprowadził tu takie zmiany, jak niezależne zawieszenie tylne, sportowe wałki rozrządu w silniku, czterostopniowa skrzynia biegów, tarczowe hamulce i wiele, wiele innych. Dzięki temu auto, którego sprzedaż po początkowym entuzjazmie zaczęła gwałtownie spadać, zaczęło się ponownie sprzedawać w ilościach niesłychanych nawet jak na USA. Zora został także szefem ds. aut wyścigowych, dzięki czemu Corvette nagle znalazła się obok Porsche, Ferrari i Maserati, odnosząc sukcesy sportowe i handlowe także w Europie.
Zora Arkus-Duntov 1909-1996
96 procent, bo aż 48 z 50 lat swego istnienia zawdzięcza Chevrolet Corvette temu człowiekowi. Zora (a właściwie Zachariasz) Arkus był Rosjaninem.