) wezwana policja stwierdziła winę traktorzysty, ubezpieczonego w PZU ekspert PZU po trzech tygodniach od daty zgłoszenia uznał odpowiedzialność PZU w 50% argumentując, że w wypadku uczestniczył trzeci pojazd. A przecież on nie był przyczyną wypadku tylko kolejną ofiarą. Ponieważ sprawa nie została przez PZU rozpatrzona w 100% pozytywnie zrezygnowałemz odszkodowania z OC sprawcy wykorzystując swoje AC I tu zaczęły się problemy Benefia nie chciała uznać szkody całkowitej więc jeżeli nie chcę naprawiać samochodu to uzyskam odszkodowanie pomniejszone o vat wg ich wyceny co wynosiłoby około 40000 zł na co nie mogłem sie zgodzić i chociaż niechętnie zdecydowałem sie na naprawę samochodu dziś mamy 24 maja 2007 i do tej pory nie rozpoczęto naprawy ponieważ FIAT AUTO POLAND nie potrafi dostarczyć jednej części ( kielich nadkola ) z Włoch samochodem tym przejechałem około 4500km mam go na gwarancji i Fiat nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności przecież gdyby ten samochód był w wersji gorszego wyposażenia to 84000,00zł stanowiłoby więcej jak 70% jego wartości i wówczas Benefia musiałaby wypłacić mi kwotę ustaloną w AC, pomniejszoną o sumę jaką uzyskałbym na podstawie faktury sprzedaży pozostałości. Co mam robić nie mam samochodu ani pieniędzy na kupno nowego?Jerzy Leśniakodpowiedź: Szanowny Panie Jerzy,Opisaną przez Pana szkodę - jeśli wyliczony przez Ubezpieczyciela koszt naprawy samochodu wyniósł 84 000 zł - rzeczywiście nie można zakwalifikować zgodnie z §16 pkt.1 owu AC Benefii jako szkodę całkowitą ponieważ koszt naprawy pojazdu nie przekracza 70% jego wartości. W tym przypadku naprawa aczkolwiek kosztowna jest opłacalna ekonomicznie. Dlatego też szkoda Pana samochodu nie może zostać rozliczona wg. §16 pkt.2 owu AC na zasadzie wypłaty odszkodowania jako różnicy wartości pojazdu nieuszkodzonego i wartości pojazdu po szkodzie.Wobec powyższego niniejsza szkoda może zostać rozliczona po udokumentowaniu faktycznych kosztów naprawy pojazdu rachunkami lub też wg. wykonanej przez Zakład Ubezpieczeń. tzw. wyceny kosztów naprawy uszkodzonego pojazdu bez konieczności jej dokumentowania fakturami. W przypadku dużej szkody i prawie nowego samochodu najlepiej wybrać wariant naprawy na faktury i taką też podjął Pan decyzję. W tej sytuacji cały problem powstał gdy okazało się, że na rynku Polskim brak jest dostępności części niezbędnej do naprawy. Niestety Zakłady Ubezpieczeń nie odpowiadają za braki na rynku. W przypadku Benefii i likwidacji szkody z dobrowolnego ubezpieczenia AC w §18 pkt.10 jego ogólnych warunków zapisano, że Ubezpieczyciel nie zwraca kosztów usług ekspresowych - tak więc chcąc przyspieszyć sprowadzenie brakującej części musi Pan sam ponieść koszt takiej usługi. Ograniczenia tego nie ma w przypadku likwidacji szkody z ubezpieczenia obowiązkowego OC posiadaczy pojazdów do czego ma Pan prawo. Dlatego też po zakończeniu likwidacji szkody z ubezpieczenia AC sugeruję wystąpić do Ubezpieczyciela sprawcy szkody o zwrot wszystkich poniesionych przez Pana kosztów które nie zostaną uznane w ramach Ubezpieczenia AC.Jerzy BiedaInter Partner Assistance Polska S.A.
Problem z firmą ubezpieczeniową
Do wypadku doszło w następujących okolicznościach: z naprzeciwka jechał samochód, za mną jechał samochód jechałem więc na krótkich światłach i nagle zauważyłem w odległości około 25-30 m nieoświetlony traktor jadący drogą traktor nie posiadał zabudowanej kabiny a z tyłu miał ażurową konstrukcję metalową i światła odblaskowe zachlapane błotem. Ratując się przed centralnym uderzeniem w traktor wykonałem skręt w lewo zachaczając o lewe koło traktoru prawym przodem maski i w tym momencie zderzyłem się lewą stroną z nadjeżdżającym samochodem osobowym(urwane lewe przednie koło zgnieciony lewy słupek, przednia szyba 2 drzwi lewe dziura w karoserii na wysokości tylnego nadkola itd.