O tym czy naprawa pojazdu jest ekonomicznie nieuzasadniona, a więc czy mamy do czynienia z tzw. szkodą całkowitą nie decyduje wartość pojazdu po kolizji. Decyduje o tym wielkość kosztów naprawy pojazdu w odniesieniu do jego wartości rynkowej przed szkodą.W Pani przypadku szkoda całkowita może mieć miejsce tylko wówczas gdy koszt naprawy Pani samochodu będzie przekraczał 100% jego wartości przed szkodą.Wtedy Towarzystwo Ubezpieczeniowe wypłaci odszkodowanie w wysokości różnicy pomiędzy wartością rynkową pojazdu przed szkodą i jego pozostałością po szkodzie. Zupełnie innym zagadnieniem jest czy tak wyliczone wartości są prawidłowe. By to ocenić musielibyśmy znać wyliczony koszt naprawy Pani samochodu oraz ustalić jego wartość rynkową w stanie nieuszkodzonym na podstawie jego danych identyfikacyjnych, przebiegu, stanu technicznego, dokumentów pochodzenia itd.Towarzystwo Ubezpieczeniowe jest zobligowane do przedstawienia Pani pełnego rozliczenia szkody. Jeśli wyliczony koszt naprawy pojazdu nie przekroczy 100% jego wartości przed szkodą wówczas ma Pani prawo naprawiać pojazd do jego wartości i nie wyrażać zgody na rozliczenie szkody jako całkowitej na podstawie Art.363§1 Kodeksu Cywilnego oraz orzeczenia Sądu Najwyższego z dnia 12.01.2006r. ( sygn. akt III CZP 76/05 ).Jerzy BiedaDyrektor ds. Likwidacji Szkód KomunikacyjnychInter Partner Assistance Polska S.A.